Sökning: "utrymme för deltagande"
Visar resultat 6 - 10 av 34 avhandlingar innehållade orden utrymme för deltagande.
6. Language policy and Sámi education in Sweden : ideological and implementational spaces for Sámi language use
Sammanfattning : In Sámi schools in Sweden, the use of the Sámi languages and Swedish as languages of instruction is regulated by government and education policy; legislation allows Sámi and Swedish to be used for teaching and learning. However, agency and personal beliefs about Sámi languages play important roles in language use. LÄS MER
7. A Transnational Study of Criticality in the History Learning Environment
Sammanfattning : This study examines conceptions of criticality and its instruction in the History learning environ- ment in Sweden, Russia, and Australia as evidenced in one sample upper secondary class in each country. To achieve this, data were collected at macro, micro and meso levels. LÄS MER
8. Deficient bodies and divine interventions : women, midwives, and the medicalisation of childbirth - a gender perspective
Sammanfattning : Background In Sweden, one of the safest countries to give birth and to be born in, there is a trend towards increasing interventions during childbirth, and fewer women than ever give birth without having their labours induced or augmented, epidural analgesia, or caesarean section. While interventions at times are vital for a safe birth, there is a growing body of evidence demonstrating that an overuse of medical and technological interventions may have adverse effects on woman and child. LÄS MER
9. Hur blir du en framgångsrik tiggare i Sverige? : en undersökning av tiggandets och givandets bilder 2011 till 2016
Sammanfattning : Mitt första möte med en tiggande föranledde mig att under fem år undersöka den nya situationen för tiggeriet och giveriet i Sverige. Förutsättningen är att vardagliga handlingar och reaktioner gentemot en annan människa kan synliggöras estetiskt med en etisk klangbotten. LÄS MER
10. Gymnasielärarens uppdrag som mentor : En etnografisk studie av relationens betydelse för elevens lärande och delaktighet
Sammanfattning : Studien beskriver fyra gymnasielärares uppdrag som mentorer. Lärarnas uppdrag är inte knutet till ett specifikt skolämne utan avser en administrativ och stödjande funktion kring en avgränsad grupp elever eller en klass. LÄS MER