Sökning: "language teaching and learning"

Visar resultat 1 - 5 av 162 avhandlingar innehållade orden language teaching and learning.

  1. 1. "Say It Fast, Fluent and Flawless" formulaicity in the oral language production of young foreign language learners

    Detta är en avhandling från Umeå : Umeå University

    Författare :Parvin Gheitasi; Umeå universitet.; [2017]
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Early language learning; Foreign language learning; Formulaic language; Formulaicity; English as a foreign language; language teaching and learning; språkdidaktik;

    Sammanfattning : This thesis reports on a study, which investigated the process of early foreign language learning in a classroom context and the functions of multi-word units of language known as formulaic sequences in the oral language production of young foreign language learners. A classroom with 11 students in the age range 9 to 11 years was observed and video recorded for 16 sessions (90 minutes per session). LÄS MER

  2. 2. Writing in a third language a study of upper secondary students’ texts, writing processes and metacognition

    Detta är en avhandling från Umeå : Umeå University

    Författare :Yvonne Knospe; Umeå universitet.; [2017]
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; foreign language learning; second language acquisition; third language learning; writing in a foreign language; learning to write; metacognition; keystroke logging; text quality; German; upper secondary school; language teaching and learning; språkdidaktik; Linguistics; lingvistik;

    Sammanfattning : Learning an additional foreign language (usually referred to as a third language, L3) after English (L2) in formal settings seems to remain relatively unsuccessful in the European context (European Commission 2012), despite the reported advantages from extensive language learning experiences. Against this background the present thesis explores the potential benefits of a teaching approach focused on writing strategies and metacognitive reflections for L3 writing. LÄS MER

  3. 3. Teaching, Learning, and Student Output : A Study of French in the Classroom

    Detta är en avhandling från Linguistics and Phonetics

    Författare :Anna Flyman Mattsson; Lunds universitet.; Lund University.; [2003]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; HUMANIORA; HUMANITIES; SOCIAL SCIENCES Social sciences Education; SAMHÄLLSVETENSKAP Socialvetenskap Pedagogik; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; language teaching learning; classroom; communication; output; focus on form; foreign languages teaching; Applied linguistics; sociolinguistics; Tillämpad lingvistik; undervisning i främmande språk; sociolingvistik;

    Sammanfattning : Med utgångspunkt i Swains outputhypotes från 1985 om att produktion är ett avgörande kriterium för inlärning av ett andraspråk, undersöks i avhandlingen hur språkundervisning påverkar elevers språkliga produktion. Undersökningsgruppen består av tre gymnasieklasser där eleverna läser franska som främmande språk; samtliga hade även läst franska på högstadiet. LÄS MER

  4. 4. Deictic Demonstratives in Japanese, Finnish and Swedish First and Third Language Perspectives

    Detta är en avhandling från Stockholm : Department of Asian, Middle Eastern and Turkish Studies, Stockholm University

    Författare :Mitsuyo Kuwano Lidén; Stockholms universitet.; [2016]
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; HUMANIORA; HUMANITIES; Japanese; Finnish; Swedish; spatial-deictically used demonstratives; interlanguage; third-language learning; Japanology; japanologi;

    Sammanfattning : The goal of this thesis is twofold. Firstly, it investigates the actual, native use of spatial-deictic demonstratives in Japanese, Finnish and Swedish. LÄS MER

  5. 5. Language and Literacy : Some fundamental issues in research on reading and writing

    Detta är en avhandling från Department of Linguistics and Phonetics, Centre for Languages and Literature, Lund University

    Författare :Per Henning Uppstad; Lunds universitet.; Lund University.; [2005]
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Specialdidaktik; Research methodology in science; Forskningsmetodik; phoneme; Special didactics; Tillämpad och experimentell psykologi; Applied and experimental psychology; språktypologi; typology; Jämförande lingvistik; Comparative linguistics; sociolingvistik; Tillämpad lingvistik; undervisning i främmande språk; literacy; phonology; dyslexia; writing; written language; foreign languages teaching; Applied linguistics; fonologi; Fonetik; Phonetics; Språk- och litteraturvetenskap; Philology and literature; Filosofi; Philosophy; Språkinlärning; Language learning; reading; sociolinguistics;

    Sammanfattning : Abstract in Norwegian Hovudlina i forskinga på lesing og skriving byggjer på tanken om at talt språk på alle vesentlege punkt er primært i høve til skrive språk. Omgrepsapparatet for studiet av språk og lese- og skrivedugleik er også bygd kring denne tanken. LÄS MER