Sökning: "sociala medier i organisation"

Visar resultat 1 - 5 av 7 avhandlingar innehållade orden sociala medier i organisation.

  1. 1. Samhället som system och dess ekologiska omvärld. En studie i Niklas Luhmanns sociologiska systemteori

    Författare :Jan Inge Jönhill; Örebro universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; binär kodifiering; distinktion; differens; distinktionens metodologi; mening; kommunikation; handlande; konst; vetenskap; rättssystem; politik; pengar; ekonomi; globalisering; världssamhälle; samhällsteori; stratifiering; periferi; centrum; integration; funktionell differentiering; funktionell analys; funktion; strukturell koppling; lös koppling; organisation; interaktion; identitet; person; socialisation; erfarenhet; förväntning; dubbel kontingens; komplexitet; kybernetik; observation av andra ordningen; observatör; observatörsperspektiv; subjekt; medium; form; symboliska medier; kommunikationsmedier; konflikt; dissensus; konsensus; formlogik; Luhmann; sociologi; sociologisk systemteori; allmän systemteori; helhet; sociala system; saklighet; socialitet; tidslighet; autonomi; autopoiesis; operation; självreferens; konstruktivism; kognitionsteori; kunskapsteori; omvärld; rollfunktion; struktur; religion; familj; kärlek; moral; makt; styrning; egenvärde; inklusion; exklusion; självbeskrivning; reflexionsteori; ontologi; autologi; evolution; selektion; risk; riskteori; miljöetik; ekologisk omvärld; miljösociologi; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; Sociology; Sociologi; Sociologi; Sociology; vetenskap; konst; rättssystem; politik; pengar; ekonomi; globalisering; världssamhälle; samhällsteori; stratifiering; periferi; centrum; integration; funktionell differentiering; funktionell analys; funktion; strukturell koppling; lös koppling; organisation; interaktion; identitet; person; socialisation; erfarenhet; förväntning; dubbel kontingens; komplexitet; kybernetik; observation av andra ordningen; observatörsperspektiv; observatör; subjekt; symboliska medier; kommunikationsmedier; konflikt; dissensus; konsensus; formlogik; Luhmann; sociologi; sociologisk systemteori; allmän systemteori; helhet; sociala system; saklighet; medium; socialitet; tidslighet; autonomi; autopoiesis; operation; form; autopoietiskt system; självreferens; konstruktivism; kognitionsteori; kunskapsteori; omvärld; distinktion; differens; distinktionens metodologi; binär kodifiering; mening; kommunikation; handlande; rollfunktion; struktur; religion; familj; kärlek; moral; makt; styrning; egenvärde; inklusion; exklusion; självbeskrivning; reflexionsteori; ontologi; autologi; evolution; selektion; risk; riskteori; miljöetik; ekologisk omvärld; miljösociologi;

    Sammanfattning : This thesis is divided into two main parts. The first part is an exposé of Niklas Luhmann’s comprehensive sociological systems theory. Systems theory is a theory focusing upon the distinction between system and environment. LÄS MER

  2. 2. En mötesplats fylld av mening : En studie om gemenskap och samarbete i skapandet av Arvikafestivalen

    Författare :Leena Hagsmo; Lars Aronsson; Lotta Braunerhielm; Johan Hultman; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; social effects; social capital; place; sense of place; meeting place; activity space; festival organisation; Arvika Festival; Arvika; sociala effekter; socialt kapital; plats; känslan för plats; mötesplats; aktivitetsrum; festivalorganisation; Arvikafestivalen; Arvika; Kulturgeografi; Human Geography;

    Sammanfattning : This thesis explores what happens when people come together to pursue a common goal. It points to the importance for individuals to be part of a social context that they have chosen and how this belonging in turn can impact on the place where the phenomenon occurs. LÄS MER

  3. 3. Biskop och stad : aspekter av urbanisering och sociala rum i medeltidens Linköping

    Författare :Göran Tagesson; Historisk arkeologi; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Arkeologi; Archaeology; Medeltidens historia; Medieval history; sacral topography; residential yards; chapter; bishop; urban identity; urbanization; material culture; spatial analyses; Sweden; Middle Ages;

    Sammanfattning : Is it possible to understand a society and a certain place that is long since gone? The aim of this thesis is to study and analyse a historic period and its people through the remains of their material culture, the social relations and how these were materialized in an urban setting. The main subject of the empirical study, the medieval episcopal town of Linköping, has shifted out-look, function and meaning during different periods, but always with strong ideological expressions. LÄS MER

  4. 4. Automated Text Analysis of Online Content in Marketing : Dictionray-Based Methods and Artificial Intelligence

    Författare :Christine Pitt; Esmail Salehi-Sangari; Julie Tinson; KTH; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Automated text analysis; content analysis; artificial intelligence-based tools; dictionary-based tools; marketing focus activity ies ; creation; experience; Automatiserad textanalys; innehållsanalys; artificiella intelligens-baserade verktyg; ordbok-baserade verktyg; marknadsfokusaktivitet er ; skapande; erfarenhet; Industriell ekonomi och organisation; Industrial Economics and Management;

    Sammanfattning : Far more than products or services, words are the most fundamental element in the exchanges between sellers and buyers. Understanding the words that constitute the text that is created when sellers and buyers interact with each other is therefore critical for marketing decision makers. LÄS MER

  5. 5. Creating market knowledge from big data: Artificial intelligence and human resources

    Författare :Jeannette Paschen; Esmail Salehi-Sangari; Stefanie Paluch; KTH; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Market knowledge; insights; big data; artificial intelligence; resource-based theory; resources; capabilities; machine learning; natural language processing; Marknadskunskap; insikter; big data; artificiell intelligens; resursbaserad teori; resurser; kapacitet; machine learning maskininlärning ; natural language processing naturlig språkbearbetning .; Industriell ekonomi och organisation; Industrial Economics and Management;

    Sammanfattning : The abundance of social media use and the rise of the Internet-of-Things (IoT) has given rise to big data which offer great potential for enhanced market knowledge for marketers. In the literature, market knowledge has been associated with positive marketing performance. LÄS MER