Sökning: "social pedagogik"

Visar resultat 11 - 15 av 1677 avhandlingar innehållade orden social pedagogik.

  1. 11. Ansvarsförhållanden vid skolutveckling

    Detta är en avhandling från Stockholm : Institutionen för pedagogik och didaktik, Stockholms universitet

    Författare :Anette Oxenswärdh; Stockholms universitet.; [2011]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SOCIAL SCIENCES Social sciences Education; SAMHÄLLSVETENSKAP Socialvetenskap Pedagogik; pedagogik; Education; responsibility; accountability; understanding assignment and responsibility; learning; professional development; school development; Pedagogik; Education; ansvarstagande; uppdrags-och ansvarsförståelse; lärande; professionell utveckling; skolutveckling;

    Sammanfattning : Changed governance increased the freedom of schools but also their responsibility, with more scope for interpreting the assignment. Two models of school development were studied to see how they affect school actors’ understanding of assignment and responsibility, the relationship between the commissioner’s exaction of responsibility and the contractor’s assumption of responsibility. LÄS MER

  2. 12. Lifelong learning, intergenerational learning, and social capital : from theory to practice

    Detta är en avhandling från Stockholm : Institutionen för internationell pedagogik

    Författare :Ann-Kristin Boström; Stockholms universitet.; Stockholms universitet.; [2003]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SOCIAL SCIENCES Social sciences Education International education; SAMHÄLLSVETENSKAP Socialvetenskap Pedagogik Internationell pedagogik; pedagogik; Education; Lifelong learning; intergenerational learning; social capital; granddad intervention; transmission of skills; attitudes; values and norms; Stockholm;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to examine the relationship between lifelong learning, intergenerational learning and social capital by reporting on an analysis of the concepts and an investigation of one instance of intergenerational interaction, namely “the granddad programme” – an intervention project run by a limited number of schools in the Stockholm area. The theoretical background concerns both the lifelong perspectiveand the lifewide perspective of learning across the lifespan. LÄS MER

  3. 13. Ett särskilt perspektiv på högre studier? Folkhögskoledeltagares sociala representationer om högskola och universitet

    Detta är en avhandling från Jönköping : School of education and communication

    Författare :Annelie Andersén; Högskolan i Jönköping.; [2011]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Humanities and Social sciences; Humaniora-samhällsvetenskap; folk high school; widening participation; social representations; distinctive caracter; university; social identity; liberal adult education; popular adult education; free associations; folkhögskola; breddad rekrytering; sociala representationer; särart; universitet; social identitet; folkbildning; fria associationer; SOCIAL SCIENCES Social sciences Education; SAMHÄLLSVETENSKAP Socialvetenskap Pedagogik; Education; Pedagogik;

    Sammanfattning : Avhandlingen syftar till att undersöka folkhögskoledeltagares sociala representationer om högskola och universitet. Enligt teorin om sociala representationer är folkhögskoledeltagarnas sociala representationer om högskola och universitet något som skapas socialt och förändras beroende på deltagarnas erfarenheter av högskola och universitet. LÄS MER

  4. 14. Att styra i namn av framtid Subjektskonstruktioner och tekniker för styrning

    Detta är en avhandling från Stockholm : Institutionen för pedagogik och didaktik, Stockholms universitet

    Författare :Elisabet Hedlund; Högskolan i Gävle.; Stockholms universitet.; [2011]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SOCIAL SCIENCES Social sciences Education; SAMHÄLLSVETENSKAP Socialvetenskap Pedagogik; pedagogik; Education; Bio-politics; community; education; future; genealogy; govern-mentality; history; subject; teachers training;

    Sammanfattning : The purpose of the dissertation is to problemize the stories about a gradual change and development of education governance. The study objects are steering, constructions of the subject, and disciplinary techniques. The focus is future as a disciplinary technology. LÄS MER

  5. 15. Towards a minor bilingualism Exploring variations of language and literacy in early childhood education

    Detta är en avhandling från Linköping : Linköping University Electronic Press

    Författare :Anna Martín-Bylund; Linköpings universitet.; Linköpings universitet.; [2017]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; HUMANIORA; HUMANITIES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; HUMANIORA; HUMANITIES; minor; bilingualism; variations; language; literacy; Deleuze and Guattari; materialsemiotic; early childhood education; il literacy; language politics and language policy; minor; tvåspråkighet; variationer; språk; litteracitet; Deleuze Guattari; materialsemiotisk; förskola; il literacy; språkpolitik och språkpolicy;

    Sammanfattning : The aim of this compilation thesis is to explore variations in bilingualism with the help of everyday specific situations at a Spanish-Swedish early childhood institution in Sweden, and by means of a ‘material-semiotic theorizing’. This means that material and semiotic elements are treated equally and entwined. LÄS MER