Sökning: "student subject"

Visar resultat 1 - 5 av 176 avhandlingar innehållade orden student subject.

  1. 1. Myter om gymnasieeleven En diskursteoretisk studie av dominerande subjektspositioner i politiska texter 1990-2009

    Detta är en avhandling från Stockholm : Institutionen för pedagogik och didaktik, Stockholms universitet

    Författare :Maria Terning; Stockholms universitet.; [2016]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; pedagogik; Education; student subject; discourse; upper secondary education; post structuralism; deconstruktion; subject position; categorization; political subjectivity; myth; social fantasy; Sweden; elev; diskurs; gymnasieskolan; poststrukturalism; dekonstruktion; subjektposition; kategorisering; politisk subjektivitet; myt; social fantasi; Sverige;

    Sammanfattning : For whom the educational system should be available, what it should contain and what it should lead to, are all questions but with different answers. In this dissertation, these answers are understood as products of relations including a power dimension. LÄS MER

  2. 2. Uniformity in physics courses and student diversity A study of learning to participate in physics

    Detta är en avhandling från Uppsala

    Författare :Anders Johansson; Uppsala universitet.; Uppsala universitet.; [2015]
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; undergraduate physics education; science participation; discourse; identity; subject position; quantum physics; electromagnetism; Physics with specialization in Physics Education; Fysik med inriktning mot fysikens didaktik;

    Sammanfattning : This licentiate thesis describes an investigation of participation and achievement in undergraduate physics courses with a discourse analytical lens. Issues of unequal participation have been a growing concern for the physics education research community. LÄS MER

  3. 3. En aktionsforskningsstudie om undervisning och lärande för hållbar utveckling

    Detta är en avhandling från Stockholm : Institutionen för matematikämnets och naturvetenskapsämnenas didaktik

    Författare :Lena Persson; Stockholms universitet.; [2011]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Action research; pluralistic education tradition; action competence; student; teacher and researcher reflection; SOCIAL SCIENCES Social sciences Education Subject didactics; SAMHÄLLSVETENSKAP Socialvetenskap Pedagogik Ämnesdidaktik; Science Education; naturvetenskapsämnenas didaktik;

    Sammanfattning : Researchers in environmental education and education for sustainable development (ESD) have discussed in what way young people’s experience impact their action competence (e.g. Almers 2009; Schnack 1996; Breiting &Mogensen 1999; Lundegård 2007). LÄS MER

  4. 4. Förutsättningar för elevinflytande i grundsärskolan Tillit, lyhördhet och vilja

    Detta är en avhandling från Karlstad : Karlstads universitet

    Författare :Eva Andersson; Karlstads universitet.; [2017]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; students influence; intellectual disability; special school; student; mediated; classroom research; elevinflytande; intellektuell funktionsnedsättning; grundsärskolan; mediering; Pedagogiskt arbete; Educational Work;

    Sammanfattning : The curricula that defines special needs education in Swedish grammar schools states that students with intellectual disabilities should be given the possibility to participate in the planning and shaping of teaching and learning activities. The purpose of the study is to examine conditions regarding special needs students’ influence and how this influence is mediated. LÄS MER

  5. 5. Writing with an Attitude Appraisal and student texts in the school subject of Swedish

    Detta är en avhandling från Uppsala : Acta Universitatis Upsaliensis

    Författare :Jenny W. Folkeryd; Uppsala universitet.; [2006]
    Nyckelord :Linguistics; text linguistics; reader text relationship; systemic linguistics; appraisal theory; literacy education; written language; applied linguistics; Lingvistik; Linguistics; lingvistik;

    Sammanfattning : Learning in school is in many respects done through language. However, it has been shown that the language of school assignments is seldom explicitly discussed in school. Writing tasks are furthermore assigned without clear guidelines for how certain lexical choices make one text more powerful than another. LÄS MER