Sökning: "widening participation"

Visar resultat 1 - 5 av 9 avhandlingar innehållade orden widening participation.

  1. 1. "Rörlig och stabil, bred och spetsig”. Kulturell reproduktion och strategier för breddat deltagande i den svenska kulturskolan : “Dynamic and stable, broad and deep”. Cultural reproduction and strategies for widening participation in the Swedish kulturskolor

    Författare :Cecilia Jeppsson; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; kulturskola; Community Schools of Music and Arts; music education; widening participation; social inclusion; cultural reproduction; social stratification; field theory; Bourdieu; positioning; institutional discourses; cross-field effects;

    Sammanfattning : One point of departure of this study is the intensified national interest at the policy level in Swedish kulturskolor (Community Schools of Music and Arts) as an inclusive and accessible institution. Yet, the field can be described as torn between tradition and change. LÄS MER

  2. 2. Ett särskilt perspektiv på högre studier? : Folkhögskoledeltagares sociala representationer om högskola och universitet

    Författare :Annelie Andersén; Christina Chaib; Ann-Marie Laginder; Jönköping University; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; folk high school; widening participation; social representations; distinctive caracter; university; social identity; liberal adult education; popular adult education; free associations; folkhögskola; breddad rekrytering; sociala representationer; särart; universitet; social identitet; folkbildning; fria associationer; Education; Pedagogik; Education; Pedagogik; Humanities and Social sciences;

    Sammanfattning : Avhandlingen syftar till att undersöka folkhögskoledeltagares sociala representationer om högskola och universitet. Enligt teorin om sociala representationer är folkhögskoledeltagarnas sociala representationer om högskola och universitet något som skapas socialt och förändras beroende på deltagarnas erfarenheter av högskola och universitet. LÄS MER

  3. 3. ”Rörlig och stabil, bred och spetsig”. : Kulturell reproduktion och strategier för breddar deltagande i den svenska kulturskolan

    Författare :Cecilia Jeppsson; Monica Lindgren; Åsa Bergman; Sweden University of Gothenburg; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Pedagogics and Educational Sciences; Pedagogik och Utbildningsvetenskap;

    Sammanfattning : One point of departure of this study is the intensified national interest at the policy level in Swedish kulturskolor (Community Schools of Music and Arts) as an inclusive and accessible institution. Yet, the field can be described as torn between tradition and change. LÄS MER

  4. 4. Exploring infants' cooperative participation in early social routines

    Författare :Valentina Fantasia; Kognitionsvetenskap; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES;

    Sammanfattning : Cooperation and joint actions are often investigated in terms of how individuals explicitly coordinate their plans and intentions to achieve a shared goal. However, goals may also be achieved without prior arrangements, when, for instance, an individual takes part in someone else’s action without an explicit agreement, helping that action to be performed. LÄS MER

  5. 5. Uniformity in physics courses and student diversity : A study of learning to participate in physics

    Författare :Anders Johansson; Staffan Andersson; Minna Salminen-Karlsson; Maja Elmgren; Cedric Linder; Maria Berge; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; undergraduate physics education; science participation; discourse; identity; subject position; quantum physics; electromagnetism; Physics with specialization in Physics Education; Fysik med inriktning mot fysikens didaktik;

    Sammanfattning : This licentiate thesis describes an investigation of participation and achievement in undergraduate physics courses with a discourse analytical lens. Issues of unequal participation have been a growing concern for the physics education research community. LÄS MER