Sökning: "Glenn Hultman"
Visar resultat 1 - 5 av 12 avhandlingar innehållade orden Glenn Hultman.
1. Organisationsutveckling genom ledarutbildning : en utvärdering av skolledarutbildningens första utbildningsomgångar
Sammanfattning : School leader training in Sweden is meant to act as one of several forces to improve the functioning of the school, and to develop the function and the personality of the school leader. The training programme is compulsory, continues for two years and consists of three parts - course periods, home periods, and society oriented practical experience. LÄS MER
2. Lärares arbete med individanpassning : Strategier och dilemman i klassrummet
Sammanfattning : A major challenge for teachers in crowded classrooms is to adapt the teaching to different pupil’s needs and abilities. Previous research shows that learning for pupils in the Swedish primary school has somewhat become an individual project. An increase in the individual work has been at the expense of whole class teaching. LÄS MER
3. En riktig rektor : Om ledarskap, genus och skolkulturer
Sammanfattning : The overall aim of the study is to show, from an ethnographic point of view, the what, why and how of events in the daily life of the principals studied. The ambition is to try to understand the meaning of being a principal and the complex situation in which they op-erate. LÄS MER
4. Mellan akademi och profession : Hur lärarkunskap formuleras och bedöms i verksamhetsförlagd lärarutbildning
Sammanfattning : Syftet med avhandlingen är att granska hur lärarkunskap formuleras och bedöms i verksamhetsförlagd utbildning (VFU) inom svensk lärarutbildning. Utgångspunkten tas i det faktum att lärares yrkeskunskaper under lång tid varit uppdelade och beskrivna som teoretiska och praktiska, till exempel uttryckta som lärares tänkande respektive lärares handlande, eller vad lärare vet och vad lärare kan utföra. LÄS MER
5. Kritiskt tänkande i klassrummet : En studie av didaktiska val och manifesterat kritiskt tänkande i samhällskunskaps- och filosofiundervisning
Sammanfattning : Developing students’ ability to think critically is an important goal of Swedish upper secondary school education. The aim of this thesis is to describe and analyse critical thinking at the classroom level from a didactic perspective. LÄS MER