Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 85 avhandlingar som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. I marknadens öga : Barn och visuell konsumtion

    Författare :Johanna Sjöberg; Bengt Sandin; Anna Sparrman; Karin Ekström; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :Children; childity; advertising; visual culture; visual consumption; critical discourse analysis; consumer society; Barn; barnighet; reklam; visuell kultur; visuell konsumtion; konsumtionssamhälle; kritisk diskursanalys;

    Sammanfattning : Barn är konsumenter, får reklam riktad till sig och syns i reklam. Men om det är rätt och på vilka sätt det bör ske ger upphov till diskussion, såväl i som utanför akademin. LÄS MER

  2. 2. Lära och leka med flera språk : Socialt samspel i flerspråkig förskola

    Författare :Polly Björk-Willén; Jakob Cromdal; Fritjof Sahlström; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Multilingual preschool; social interaction; participation; language choice; language alternation; multimodality; learning; ethnomethodology; conversation analysis; Flerspråkig förskola; Socialt samspel; Deltagande; Språkval; Språkalternering; Multiomdalitet; Lärande; Etnometodologi; Konversationsanalys; Children; Barn;

    Sammanfattning : Avhandlingens övergripande syfte är att studera barns sociala samspel med varandra och med vuxna i en flerspråkig förskolekontext. Mer specifikt studeras barnens språkanvändning i lek och i lärarledda aktiviteter, och hur barnen använder andra semiotiska resurser än språk för att åstadkomma deltagande i förskolans olika sammanhang. LÄS MER

  3. 3. Utan given hemvist : Barnperspektiv i den svenska asylprocessen

    Författare :Lisa Ottosson; Ann-Christin Cederborg; Marita Eastmond; Åsa Wettergren; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; agency; asylum; asylum-seeking; child perspective; children; children s perspectives; discretion; legal aid; liminality; participation; personal projects; place; representation; street-level bureaucracy; tactics; Agens; asyl; asylsökande; barn; barnperspektiv; barns perspektiv; deltagande; frontlinjebyråkrati; handlingsutrymme; juridiska ombud; personliga projekt; plats; representation; taktiker; Child and Youth Science; barn- och ungdomsvetenskap;

    Sammanfattning : The thesis examines accompanied asylum-seeking children’s position in Swedish asylum reception management and in the determination of their claims. The three articles of the thesis focus on children’s own experiences of seeking asylum, on the experiences and practices of the civil servants at the Migration Board, as well as those of the legal representatives that assist asylum-seekers in the application process. LÄS MER

  4. 4. Listening to the voice of children : systemic dialogue coaching. Inviting participation and partnership in social work

    Författare :Ann-Margreth E. Olsson; Michael Preston-Shoot; Peter Lang; Jenny Pearce; Jane Dutton; Angus Duncan; Högskolan Kristianstad; []
    Nyckelord :systemic; dialogue; coaching; investigation; social work; welfare; protection; children; client; social worker; coach; participation; partnership; involvement; listening; presence; relationship; joint action; action research; PAR; dialogical; systemisk; samtal; dialog; coaching; utredning; socialt arbete; välfärd; skydd; barn; klient; socialarbetare; social sekreterare; coach; deltagande; delaktighet; partnerskap; involvering; lyssnande; nuet; relation; samhandling; aktionsforskning; deltagande aktionsforskning; dialogisk;

    Sammanfattning : This is a study in and about systemic coaching in social work – systemic, and, as it unfolded, dialogical coaching, later named Dialogue Coaching (DC). Focus lies on what the conducted coaching brought forth, generated and created in the context of social work and for the members of the participating social welfare organisations. LÄS MER

  5. 5. Babies’ engagements with everyday things : An ethnographic study of materiality, movement and participation

    Författare :Alex Orrmalm; Anna Sparrman; Michael Tholander; Peter Kraftl; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; babies; material things; everydayness; participation; perspective; space; child and childhood studies; bebisar; materiella saker; vardagsliv; deltagande; perspektiv; plats; barn – och barndomsskapande;

    Sammanfattning : This thesis explores how babies (1-18 months old) engage with material things in their everyday lives. The aim is to contribute with theoretical and empirical insights into babies own practices around material things and how attending to these practices can lead to reflections on participation, material culture and everyday space. LÄS MER