Sökning: "dialog"

Visar resultat 1 - 5 av 173 avhandlingar innehållade ordet dialog.

  1. 1. Förankring och Dialog : Kraftspelet mellan planering och demokrati

    Författare :Juan Velásquez A.; Gunnel Forsberg; Irene Molina; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; anchorage; dialog; Action theories; planning; situated knowledge; postcolonial theory; phronesis; system-world; life-world; place-politics; Alby; förankring; dialog; handlingsteorier; planering; situerad kunskap; postkolonial teori; fronesis; systemvärld; livsvärld; platspolitik; Alby; Afianzamiento; dialogo; teorias de accion; planeación; conocimiento situacionado; teoria postcolonial; fronesis; mundo de la vida; mundo del sistema; politica placial; Alby; Human geography; Kulturgeografi;

    Sammanfattning : This thesis is a human geography study of how local planners prepared, implemented and followed up a dialogue with the inhabitants in Alby, a multicultural community. The planners based their work on the ambition that everything that is done to develop Alby should be anchored among the residents in a democratic manner. LÄS MER

  2. 2. Hållbar dialog? : Retorik i möten om svensk kärnavfallshantering

    Författare :Helena Hansson-Nylund; Brigitte Mral; Orla Vigsø; Mats Landqvist; Örebro universitet; []
    Nyckelord :HUMANITIES; HUMANIORA; HUMANIORA; HUMANITIES; rhetoric; dialogue; democracy; Habermas; risk communication; hearings; nuclear waste management; Retorik; Rhetoric;

    Sammanfattning : Rhetorical choices and strategies are central to democratic decision-making, especially regarding decisions on matters that are open for argumentation depending on perspective. The thesis considers public meetings on Swedish nuclear waste management as an example of rhetorical argumentation, specifically in relation to the project of finding a place for final deposition of the high-level spent nuclear fuel – with local geological investigation as a critical part of that project. LÄS MER

  3. 3. Lärande dialog : Samtalsmönster, perspektivförändring och lärande i gruppsamtal

    Författare :Lena Wilhelmson; Henning Johansson; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Dialogue; small group conversation; child care; interactionism; transformative learning; discourse patterns; perspective change; individual learning; collective learning; Education; Pedagogik; pedagogik; Education;

    Sammanfattning : This thesis is concerned with the prospects of learning from talking within a small group.The purpose of the study is to add to our knowledge of dialogue through group communication as a social event, based on human relations and seen as a situation where a process of learning takes place. LÄS MER

  4. 4. I dialog med muntliga och skriftliga berättartraditioner : En undersökning av svenska sjömäns levnadsberättelser

    Författare :Erik Nagel; Barbro Klein; Ulf Palmenfelt; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :HUMANITIES; HUMANIORA; life narrative; dialogue; ethnopoetics; letter-writing; motif-complex; test-conflict; Homeric epic; world wars; the Swedish folkhem; levnadsberättelse; dialog; etnopoetik; brev; motivkomplex; testkonflikt; homerisk epik; världskrig; folkhem; Ethnology; etnologi;

    Sammanfattning : This is a study of autobiographical letters written in the early 1950s by seven Swedish sailors. The letters were contributions to a project at the Nordiska Museet in Stockholm aiming to collect and publicize workers' autobiographical narratives. LÄS MER

  5. 5. Texter i dialog : En studie i gymnasieelevers litteraturläsning

    Författare :Birgitta Bommarco; Malmö högskola; []
    Nyckelord :HUMANITIES; HUMANIORA; HUMANIORA; HUMANITIES; reception of literature; Swedish upper secondary school; teacher research; social worlds; reading logs; discussions of literature;

    Sammanfattning : Avhandlingen är en receptionsstudie och forskningsfokus ligger på vad som händer under läsprocessen när en klass i gymnasieskolan läser skönlitteratur. De teoretiska utgångspunkterna är teorier om läsningen som transaktion och det föreställningsbyggande och dialogiska klassrummet. LÄS MER