Sökning: "barn deltagande"
Visar resultat 1 - 5 av 83 avhandlingar innehållade orden barn deltagande.
1. I marknadens öga : Barn och visuell konsumtion
Sammanfattning : Barn är konsumenter, får reklam riktad till sig och syns i reklam. Men om det är rätt och på vilka sätt det bör ske ger upphov till diskussion, såväl i som utanför akademin. LÄS MER
2. Lära och leka med flera språk : Socialt samspel i flerspråkig förskola
Sammanfattning : Avhandlingens övergripande syfte är att studera barns sociala samspel med varandra och med vuxna i en flerspråkig förskolekontext. Mer specifikt studeras barnens språkanvändning i lek och i lärarledda aktiviteter, och hur barnen använder andra semiotiska resurser än språk för att åstadkomma deltagande i förskolans olika sammanhang. LÄS MER
3. Utan given hemvist : Barnperspektiv i den svenska asylprocessen
Sammanfattning : The thesis examines accompanied asylum-seeking children’s position in Swedish asylum reception management and in the determination of their claims. The three articles of the thesis focus on children’s own experiences of seeking asylum, on the experiences and practices of the civil servants at the Migration Board, as well as those of the legal representatives that assist asylum-seekers in the application process. LÄS MER
4. Listening to the voice of children : systemic dialogue coaching. Inviting participation and partnership in social work
Sammanfattning : This is a study in and about systemic coaching in social work – systemic, and, as it unfolded, dialogical coaching, later named Dialogue Coaching (DC). Focus lies on what the conducted coaching brought forth, generated and created in the context of social work and for the members of the participating social welfare organisations. LÄS MER
5. Babies’ engagements with everyday things : An ethnographic study of materiality, movement and participation
Sammanfattning : This thesis explores how babies (1-18 months old) engage with material things in their everyday lives. The aim is to contribute with theoretical and empirical insights into babies own practices around material things and how attending to these practices can lead to reflections on participation, material culture and everyday space. LÄS MER