Sökning: "frame factors theory"

Visar resultat 1 - 5 av 54 avhandlingar innehållade orden frame factors theory.

  1. 1. A model of contextual factors and inter-organizational integration : A Ground Theory study of two supply chains

    Författare :Hana Hulthén; Dag Näslund; Helena Forslund; Teknisk logistik; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; Inter-organizational integration; contingency theory; grounded theory; contextual factors; Logistics; Logistik; Logistics; Logistik; supply chain integration; inter-organizational integration; structural contingency theory; grounded theory; contextual factors; fit;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to contribute to understanding of the effect of organizational context on supply chain integration. One result is a context- based model that can provide support for practitioners regarding what level of integration to establish with suppliers and customers. LÄS MER

  2. 2. En bra lektion är rätt mycket jazz : Villkor och förutsättningar för ämneslärarstudenters lärande av praktiska yrkeskunskaper i verksamhetsförlagd utbildning

    Författare :Paul Strand; Utbildningsvetenskap; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Lärande; Praktiska yrkeskunskaper; Verksamhetsförlagd utbildning VFU ; Ämneslärarstudenter; Kompletterande pedagogisk utbildning KPU ; Bernstein; Ramfaktorteori; Goffman; Frame analysis; Learning; Student teachers; Basil Bernstein; Frame factors; Erving Goffman; Frame analysis; Frame perspective;

    Sammanfattning : Teachers' practical professional skills offer resistance to advocacy. This problem exists not least in teacher education, where in work-based parts there can be both uncertainty and different perceptions of what the students need to do or perform in order to achieve the goals that are (literally) prescribed for them. LÄS MER

  3. 3. Samhällskunskapens dimensioner : Tio lärare ramar in sitt ämne

    Författare :Joakim Öberg; Hans Albin Larsson; Ellen Almers; Jönköping University; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Social studies; civics; social studies didactics; civic didactics; social studies teaching; civic teaching; citizenship education; subject-based teaching and learning; frame factor theory; life-world phenomenology; hermeneutics; qualitative interviews; Samhällskunskap; samhällskunskapsdidaktik; samhällskunskapsundervisning; ämnesdidaktik; ramfaktorteori; livsvärldsfenomenologi; hermeneutik; kvalitativ intervju;

    Sammanfattning : Denna samhällskunskapsdidaktiska studies syfte är att undersöka vad samhällskunskapslärare själva upplever som de viktigaste påverkansfaktorerna för transformeringen av samhällskunskap som skolämne till samhällskunskap som undervisning utifrån didaktiska frågor som Vad?, Hur? och Varför?, samt hur detta upplevs förändrats över en tidsperiod om cirka tjugo år eller mer.Studien bygger på hermeneutisk-fenomenologisk livsvärldsansats där fenomenologisk beskrivning och hermeneutisk tolkning är centralt. LÄS MER

  4. 4. The Politics of People - Not Just Mangroves and Monkeys : A study of the theory and practice of community-based management of natural resources in Zanzibar

    Författare :Fred Saunders; Björn Hassler; Vesa-Matti Loiske; Frances Cleaver; Södertörns högskola; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Actor-oriented theory; CBNRM; Community conservation; Conservation conflict; CPR theory; Environmental science; ICDP; Institutional theory; Mangroves; Participatory governance; Power; Zanzibar;

    Sammanfattning : Community-based management of natural resource (CBNRM) projects have commonly failed to deliver conservation and development benefits. This thesis examined how the theoretical assumptions of common pool resource (CPR) theory have contributed to the indifferent performance of CBNRM projects. LÄS MER

  5. 5. Förutsättningar blir till erbjudanden : belyst genom utformning och genomförande av förskolans temainriktade arbetssätt

    Författare :Annika Eriksson; Monika Vinterek; Carina Hjelmér; Maj Asplund Carlsson; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; preschool; working conditions; theme work; curriculum theory; frame factors; förskola; förutsättningar; temainriktat arbetssätt; läroplansteori; ramfaktorer; pedagogiskt arbete; educational work;

    Sammanfattning : The aim of this study was to develop knowledge on the influence of preschool working conditions, i.e. social and political factors and factors within the individual preschool, on offers afforded to children. To illustrate this in­fluence, I chose to investigate the design and implementation of preschool theme work. LÄS MER