Sökning: "verbal interaktion"

Visar resultat 1 - 5 av 29 avhandlingar innehållade orden verbal interaktion.

  1. 1. Teaterrepetitionens interaktion Professionella praktiker i ett repetitionsarbete från manus till föreställning

    Detta är en avhandling från Stockholm : Institutionen för svenska och flerspråkighet, Stockholms universitet

    Författare :Stefan Norrthon; Catrin Norrby; Ali Reza Majlesi; Nigel Musk; Anders Björkvall; Mathias Broth; [2020]
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Interaction; theatre rehearsing; conversation analysis; EMCA; longitudinal CA; contextualization; timing; professional practice; institutional interaction; nordiska språk; Scandinavian Languages;

    Sammanfattning : This thesis builds on three studies that explore a professional rehearsal process as situated interaction and as a longitudinal process. Primarily, the thesis contributes to the area of interactional linguistics, but it also seeks to contribute new knowledge to theatre studies. LÄS MER

  2. 2. Gespräche in einer Krise Analyse von Telefonaten mit einem RAF-Mitglied während der Okkupation der westdeutschen Botschaft in Stockholm 1975

    Detta är en avhandling från Umeå : Department of Language Studies, Umeå university

    Författare :Gregor von der Heiden; Anita Malmqvist; Liisa Tiittula; [2009]
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; HUMANIORA; HUMANITIES; HUMANIORA; HUMANITIES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; crisis; telephone calls; conversation analysis; pragmatics; linguistics; verbal interaction; negotiation; Red Army Faction; Baader-Meinhof; terrorism; RAF; Swedish history; political violence; West German history; occupation; Krise; Telefongespräche; Gesprächsanalyse; Sprachwissenschaft; verbale Interaktion; Verhandlung; Rote Armee Fraktion; Baader-Meinhoff; Terrorismus; Linksterrorismus; Deutsche Geschichte; Schwedische Geschickte; Okkupation; kris; telefonsamtal; samtalsanalys; lingvistik; verbal interaktion; förhandling; Röda Armé-fraktion; RAF; Baader-Meinhof; terrorism; vänsterterrorism; tyska historia; svensk historia; ockupation; HUMANITIES and RELIGION Languages and linguistics Other Germanic languages German language; HUMANIORA och RELIGIONSVETENSKAP Språkvetenskap Övriga germanska språk Tyska språket; HUMANITIES and RELIGION Languages and linguistics Other Germanic languages Germanic languages; HUMANIORA och RELIGIONSVETENSKAP Språkvetenskap Övriga germanska språk Germanistik; HUMANITIES and RELIGION Languages and linguistics Linguistic subjects Linguistics; HUMANIORA och RELIGIONSVETENSKAP Språkvetenskap Lingvistikämnen Lingvistik; HUMANITIES and RELIGION History and philosophy subjects History subjects History; HUMANIORA och RELIGIONSVETENSKAP Historisk-filosofiska ämnen Historieämnen Historia; SOCIAL SCIENCES Social sciences Criminology; SAMHÄLLSVETENSKAP Socialvetenskap Kriminologi; SOCIAL SCIENCES Social sciences Political science Empirical conflict research; SAMHÄLLSVETENSKAP Socialvetenskap Statsvetenskap Empirisk konfliktforskning; Linguistics; lingvistik; tyska; German; historia; History;

    Sammanfattning : When crises develop, people are confronted with difficulties beyond those experienced in normal everyday activities.  Due to the perceived threats inherent to such situations, familiar behaviors may prove ineffective, and such attempts can pose dangerous and unpredictable risks. LÄS MER

  3. 3. TV:s nyhetsprogram som interaktion

    Detta är en avhandling från Uppsala : Institutionen för nordiska språk

    Författare :Helen Andersson; Hans Strand; [2002]
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Scandinavian languages - general; Television news; news reading; news interviews; verbal interaction; non-verbal interaction; quasi-interaction; staged interaction; participation structure; contextualization cues; institutional discourse; Swedish; Nordiska språk - allmänt; HUMANITIES and RELIGION Languages and linguistics Scandinavian languages; HUMANIORA och RELIGIONSVETENSKAP Språkvetenskap Nordiska språk; nordiska språk; Scandinavian Languages;

    Sammanfattning : During the last third of the 20th century, Swedish public and social life underwent an informalization process. The television news programmes today display the results of this development (and other trends) involving more dramaturgic variation, interactive elements, informalization and "cosiness". LÄS MER

  4. 4. TV:s nyhetsprogram som interaktion

    Detta är en avhandling från Uppsala : Institutionen för nordiska språk

    Författare :Helen Andersson; Bengt Nordberg; Hans Strand; [2002]
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Scandinavian languages - general; Television news; news reading; news interviews; verbal interaction; non-verbal interaction; quasi-interaction; staged interaction; participation structure; contextualization cues; institutional discourse; Swedish; Nordiska språk - allmänt; HUMANITIES and RELIGION Languages and linguistics Scandinavian languages; HUMANIORA och RELIGIONSVETENSKAP Språkvetenskap Nordiska språk; Nordiska språk; Scandinavian Languages;

    Sammanfattning : During the last third of the 20th century, Swedish public and social life underwent an informalization process. The television news programmes today display the results of this development (and other trends) involving more dramaturgic variation, interactive elements, informalization and "cosiness". LÄS MER

  5. 5. Play, Culture and Learning Studies of Second-Language and Conceptual Development in Swedish Preschools

    Detta är en avhandling från Huddinge : Södertörns högskola

    Författare :Robin Samuelsson; Per Ledin; Stina Hållsten; Karin Aronsson; [2019]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; early childhood education; ECEC; preschool; play; affordances; embodiment; multimodal; interaction; second-language development; conceptual development; culture; cultural affordances; digital tools; artefacts; perception; förskola; förskolepedagogik; didaktik; förskola; lek; affordanser; kroppslighet; multimodalitet; interaktion; andraspråksutveckling; begreppsutveckling; kultur; kulturella affordanser; digitala redskap; artefakter; perception; Utbildningsvetenskapliga studier; Studies in the Educational Sciences;

    Sammanfattning : This dissertation studies how second-language and conceptual development emerge through interactions in Swedish preschool environments. It studies how types of interaction, such as play, can scaffold children toward such developments. LÄS MER