Sökning: "Utbildningsvetenskapliga studier"

Visar resultat 1 - 5 av 19 avhandlingar innehållade orden Utbildningsvetenskapliga studier.

  1. 1. Slöjdpraktik i skolan – hand, tanke, kommunikation och andra medierande redskap Actaserien. Göteborg Studies in educational sciences, 183

    Detta är en avhandling från Göteborg : Acta Universitatis Gothoburgensis, Göteborg Studies in educational sciences, 183

    Författare :Marléne Johansson; Göteborgs universitet.; Gothenburg University.; [2002]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Slöjd; Sloyd; kommunikation; mediering; redskap; social praktik; sociokulturell; videodokumentation; dagboksanteckningar;

    Sammanfattning : Denna avhandling rapporterar en empirisk studie av slöjdpraktik i grundskolan. Fokus är riktat mot att studera slöjdaktiviteter mer ingående och vad slöjdande i skolan innebär som social praktik. LÄS MER

  2. 2. Education for sustainable food consumption in home and consumer studies Lärande för hållbar matkonsumtion i hem- och konsumentkunskap

    Detta är en avhandling från Göteborg : University of Gothenburg

    Författare :Emmalee Gisslevik; Göteborgs universitet.; Gothenburg University.; [2018]
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; LANTBRUKSVETENSKAPER; AGRICULTURAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Ekologiska livsmedel; Utbildning; Hem- och konsumentkunskap; Grundskolan; Läroplaner; Hållbar utveckling; Natural foods; Curricula; Education; Education; Elementary; Elementary schools; Home economics; Sustainable development; Education for sustainable development; Sustainable consumption; Sustainable food consumption; Compulsory school; Food;

    Sammanfattning : Education as a means to enable sustainable food consumption has gained increasing recognition as a vital means to decrease current burdens upon both natural resources and human health. In response, the Swedish compulsory school subject of home and consumer studies, which positions education about food as core content, has been revised to incorporate in its national syllabus a perspective of sustainable development since 2011. LÄS MER

  3. 3. How to Make Bicycling Safer - Identification and Prevention of Serious Injuries among Bicyclists

    Detta är en avhandling från Göteborgs universitet

    Författare :Maria Ohlin; Göteborgs universitet.; Gothenburg University.; [2019]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Bicycle; Injuries; Crashes; ICF; HRQoL; Sickness Absence; Health; Disabilities; Impairments;

    Sammanfattning : The overall aim of this thesis was to guide current and future safety improvements that address serious injuries among bicyclists. The thesis is compiled by four studies, of which the first two aimed to identify injuries leading to loss of health from a biopsychosocial perspective, and the two following studies aimed to understand how these injuries occur and how they can be prevented. LÄS MER

  4. 4. Nutrition in Olympic Combat Sports. Elite athletes’ dietary intake, hydration status and experiences of weight regulation

    Detta är en avhandling från Göteborgs universitet

    Författare :Stefan Pettersson; Göteborgs universitet.; Gothenburg University.; [2013]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Sports nutrition; weight class sports; food choice; food choice; urine specific gravity; grounded theory; wrestling; taekwondo; judo; boxing;

    Sammanfattning : There are a number of sports in which competition is conducted with weight limits or weight classes. In one-on-one combative sport, such rules are enforced to create an equal playing level and minimize the risk of injury between opponents. LÄS MER

  5. 5. Hoppet om en framtidsplats. Asylsökande barn i den svenska skolan

    Detta är en avhandling från Göteborg : Acta Universitatis Gothoburgensis

    Författare :Malin Svensson; Göteborgs universitet.; Gothenburg University.; [2017]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; asylsökande; barn; barns perspektiv; flykting; frontlinjebyråkrati; nyanländ; plats; rum; skola; socialt hopp; tid; utbildning; asylum-seeking; children; children’s perspectives; education; newly arrived; place; refugee; school; social hope; space; street-level bureaucracy; time;

    Sammanfattning : The thesis explores how accompanied refugee and asylum-seeking children experience everyday life in Sweden. During the asylum process, as part of a policy for promoting ‘normal life’, these children have the same right to education as permanently resident children. LÄS MER