Sökning: "tyska"

Visar resultat 1 - 5 av 243 avhandlingar innehållade ordet tyska.

  1. 1. 'Ob ich ein ritter wære'. Genderentwürfe und genderrelatierte Erzählstrategien im Nibelungenlied

    Detta är en avhandling från Uppsala : Acta Universitatis Upsaliensis

    Författare :Maren Jönsson; Maren Eckart; Uppsala universitet.; Högskolan Dalarna.; [2001]
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; HUMANITIES and RELIGION Languages and linguistics Other Germanic languages German language; HUMANIORA och RELIGIONSVETENSKAP Språkvetenskap Övriga germanska språk Tyska språket; German language; medieval heroic epic; gender pattern; narrative strategies; ideal prototypes and norm transgressions; influencing reception; demythologisation; Tyska;

    Sammanfattning : This dissertation examines the significance of gender in the Nibelungenlied, paying particular attention to the concept of femininity, and with regard to characterisation, plot and narrative strategy. It reveals a concern with social roles, above all in the transgressions of the norm, in the deviations from ideal prototypes. LÄS MER

  2. 2. Erwerbsphasen, Entwicklungssequenzen und Erwerbsreihenfolge : Zum Erwerb der deutschen Verbalmorphologie durch schwedische Schülerinnen und Schüler

    Detta är en avhandling från Uppsala : Acta Universitatis Upsaliensis

    Författare :Christine Fredriksson; Uppsala universitet.; Högskolan Dalarna.; [2006]
    Nyckelord :German; tyska; German language; acquisition phase; developmental sequence; acquisition order; unanalysed routines; analysed routines; understanding; noticing; associative network; formal style; informal style; Tyska; develommental sequence;

    Sammanfattning : The central theme of this work is the interaction and the influence of grammatical input as an external factor in language acquisition and in learning strategies and learning processes as cognitive requirements. Until now, this problem has been viewed from the perspective of explicit and implicit processes, including concepts such as consciousness/unconsciousness, outer rules/inner rules, and analysed/unanalysed knowledge. LÄS MER

  3. 3. Verbale Interaktion mit missverstehen Eine empirische Untersuchung zu deutschsprachigen Diskussionsforen

    Detta är en avhandling från Stockholm : Acta Universitatis Stockholmiensis

    Författare :Johanna Salomonsson; Högskolan Dalarna.; Stockholms universitet.; [2011]
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; HUMANIORA; HUMANITIES; Pragmatics; scripts; relevance theory; discussion group; contextualization cues; understanding; misunderstanding; communication; computer-mediated communication; politeness strategies; face work; HUMANITIES and RELIGION Languages and linguistics Other Germanic languages German language; HUMANIORA och RELIGIONSVETENSKAP Språkvetenskap Övriga germanska språk Tyska språket; German; tyska; German; Tyska med språkvetenskaplig inriktning;

    Sammanfattning : This study examines the functions of phrases with the word missverstehen in any inflected form in German discussion groups. The corpus consists of about 600 different messages with a phrase containing the verb missverstehen from all kinds of discussion groups speaking the German language. LÄS MER

  4. 4. Die ,schwedische‘ Lösung : Eine kultursemiotisch orientierte Untersuchung der audiovisuellen Werbespots von IKEA in Deutschland

    Detta är en avhandling från Uppsala : Department of Modern Languages, Uppsala University

    Författare :Jennie Mazur; Uppsala universitet.; [2012]
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Interkulturalität; interkulturelle Kommunikation; IKEA; Deutsch; Kultursemiotik; Werbekommunikation; audiovisuelle Werbespots; Schwedenbilder; Identität; Interkulturalität; interkulturelle Kommunikation; IKEA; Deutsch; Kultursemiotik; Werbekommunikation; audiovisuelle Werbespots; Schwedenbilder; Identität; interkulturell kommunikation; kultursemiotik; tyska; IKEA; reklamfilm; reklamspråk; kultur; sverigebilder; identiteter; Tyska; German;

    Sammanfattning : The Swedish furniture company IKEA is famous worldwide for its successful advertising and communication strategies. In the years 1997–2007, the company attained a very prominent status in Germany through audiovisual advertisements in the mass media of television and the Internet, including YouTube. LÄS MER

  5. 5. "Warum klingt das nicht deutsch?" : : Probleme der Informationsstrukturierung in deutschen Texten schwedischer Schüler und Studenten

    Detta är en avhandling från Almqvist & Wiksell International

    Författare :Christina Rosén; Växjö universitet.; Lunds universitet.; Lund University.; [2006]
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; HUMANIORA; HUMANITIES; HUMANITIES and RELIGION Languages and linguistics; HUMANIORA och RELIGIONSVETENSKAP Språkvetenskap; Tyska; German; information structure; L1 Swedish; L2 German; cross-linguistic; transfer; discourse; thematic progression; language-specific; prefield; Vorfeld; second language acquisition; coherence; declarative; V2; SOV; SVO; written production; topic; foreign language; Linguistics; Allmän språkvetenskap Lingvistik; German language and literatur; Tyska språk och litteratur ;

    Sammanfattning : This thesis deals with the information-structural problems native speakers of Swedish have when producing texts in German as their second or foreign language (L2). The study is based on written production data from Swedish learners of German at the initial state (14-year-olds), at intermediate level (16-year-olds) and at advanced level (20-25-year-olds). LÄS MER