Sökning: "turismutveckling"

Hittade 5 avhandlingar innehållade ordet turismutveckling.

  1. 1. Turismutveckling : en studie ur företagsledningens perspektiv

    Författare :Jouko Järvinen; Luleå tekniska universitet; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; Entreprenörskap och innovation; Entrepreneurship and Innovation;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Kustnära yrkesfiske i förändring : Från mångsysslare till entreprenör

    Författare :Malin Andersson; Avdelningen för modevetenskap; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; tjänster; turismutveckling; småföretagande; etnografi; diskursteori; småskaligt fiske; turismföretagande; lokal kunskap; kust; värdskap; servicearbete; yrkesroll; kulturanalys; hållbart fiske; innovation; autenticitet; entreprenörskap; Inshore commerical fisheries; small business enterprising; fishers; sustainable fisheries; small-scale fisheries; tourism enterprising; coast; entrepreneurship; governance; local knowledge; hosting; hospitality; diversification; service production; service work; work role; culture analysis; ethnography; discourse theory; positioning; positions; authenitciy; metaphors;

    Sammanfattning : In this dissertation inshore commercial fisheries are being studied from a cultural analytical perspective with a focus on service production and hospitality. The dissertation title, ”Inshore commercial fisheries in change. LÄS MER

  3. 3. Learning Destinations : The complexity of tourism development

    Författare :Laila Gibson; Sven-Erik Karlsson; Lars Aronsson; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; learning; destinations; collaboration; competition; tourism development; learning destinations; Leith; Industrial Development Centres; IDC; local development; regional development; socio-spatial; culture; entrepreneurship; tourism; development; complexity; networks; globalization; networking; places; projects; social capital; entrepreneurs; social relations; cultural capital; attitudes; cooperation; lärande; destinationer; turismutveckling; turism; komplexitet; globalisering; platser; projekt; entreprenörer; sociala relationer; kultur; utveckling; nätverk; nätverkande; socialt kapital; kulturellt kapital; attityder; samarbete; samverkan; konkurrens; lärande destinationer; Kiruna; Jukkasjärvi; Skellefteå; Guldriket; Tornedalen; Sundsvall; Åre; Industriella utvecklingscentra; IUC; lokal utveckling; regional utveckling; socio-spatial; entreprenörskap; Sociology; Sociologi; Sociologi; Sociology;

    Sammanfattning : Our world is becoming increasingly complex, and is rapidly changingwith distances being reduced. Societies today are also in atransition from traditional production industries to increasingreliance on communication, consumption, services and experience. Asone of these emerging ‘new industries’, tourism is part of thismovement. LÄS MER

  4. 4. New perspectives on socio-economic impacts of tourism : A study on the distributive effects of tourism and events on regional employment and income

    Författare :Kai Kronenberg; Matthias Fuchs; Maria Lexhagen; Tom Baum; Mittuniversitetet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES;

    Sammanfattning : In the broad field of the economic impact of tourism and events, most studies seek to understand regional tourism development by only focusing on a growth-oriented perspective and highly aggregated indicators, such as increases in GDP. Such a narrow view, however, systematically overlooks and disregards the negative socio-economic consequences that accompany economic growth, such as income inequality and precarious working conditions. LÄS MER

  5. 5. Inclusive place branding – What it is and how to progress towards it

    Författare :Eva Maria Jernsand; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Regional utveckling Platsmarknadsföring; Place marketing; Regional planning;

    Sammanfattning : Den här avhandlingen handlar om att arbeta med platsvarumärken på ett inklu-derande sätt. Forskare har på senare år uttryckt att fler aktörer, inte minst invå-nare, måste delta aktivt i platsvarumärkesprocessen. LÄS MER