Sökning: "nätverkande"
Visar resultat 1 - 5 av 8 avhandlingar innehållade ordet nätverkande.
1. Jaget, laget, Dotterbolaget : En studie av feministiskt nätverkande och rummets betydelse
Sammanfattning : This research explores how entrepreneurship interacts with feministic political commitments and praxis. It shows that this interaction is intimately shaped by its spatial setting, in this case Möllevången in the city of Malmö, Sweden. LÄS MER
2. Learning Destinations : The complexity of tourism development
Sammanfattning : Our world is becoming increasingly complex, and is rapidly changingwith distances being reduced. Societies today are also in atransition from traditional production industries to increasingreliance on communication, consumption, services and experience. Asone of these emerging ‘new industries’, tourism is part of thismovement. LÄS MER
3. Networking as a tool for competitive advantage : evidence from Swedish new ventures
Sammanfattning : The purpose of this thesis is to increase our understanding of factors influencing new venture performance, and ultimately survival. The focus of this research is to study how network relationships, and a new venture's ability to initiate, develop and utilise the relationships that affect the firm's entrepreneurial strategy (here defined as the firm's entrepreneurial orientation) when seeking competitiveness. LÄS MER
4. Samspel i parkförvaltning : om skötselideal och förhållningssätt till biologisk mångfald i tre svenska parkförvaltningar
Sammanfattning : Målet med avhandlingen är att bidra till ökad kunskap om hur arbetet i svensk parkförvaltning fungerar. För att förstå den komplexa verklighet som arbetet i parkförvaltning innebär, ställdes följande forskningsfrågor:Hur ser arbetet i svensk parkförvaltning ut med avseende på samspelet mellan parkarbetare och tjänstemän?Hur uppfattas biologisk mångfald, relaterat till parkskötsel, av parkförvaltare?Tre parkförvaltningar har studerats ingående avseende arbetet på de taktiska och operativa nivåerna. LÄS MER
5. Going digital : Business model innovation in omni-channel retailing
Sammanfattning : Over the last ten years, digital technologies have had immense effect on the way we live and work, on organizational forms, and on industrial trends. These effects have not left retail industries and their various actors untouched, but have rather forced them to adapt to the changing environment. LÄS MER