Sökning: "barn perspektiv"

Visar resultat 1 - 5 av 202 avhandlingar innehållade orden barn perspektiv.

  1. 1. Adolescents' perspectives : on mental health, being at risk, and promoting initiatives

    Författare :Agneta Tinnfält; Charli Eriksson; Elinor Brunnberg; Bengt Lindström; Örebro universitet; []
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; abuse and neglect; adolescent; bioecological model; child public health; children of alcoholics; Convention on the Rights of the Child; school health service; social work; barn i riskzon; barn till alkoholiserade föräldrar; folkhälsa för barn; Konventionen om barnets rättigheter; skolhälsovård; socialt arbete; utvecklingsekologisk modell; Caring sciences; Vårdvetenskap; Vårdvetenskap; Nursing Science;

    Sammanfattning : Mental health is a major child public health issue in Sweden. The overall aims of this thesis are to explore girls’ and boys’ perspectives on mental health and on mental health-promoting initiatives, and to deepen the knowledge of disclosure and support for ado-lescents at risk of abuse and neglect. LÄS MER

  2. 2. Barn i rörelse : Om förutsättningar för utveckling i alternativa (?) idrottsaktiviteter

    Författare :Johan Högman; Christian Augustsson; Pernilla Hedström; Annica Löfdahl; Johan Norberg; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; alternative sports programs; physical activity; children; development; bioecological theory; alternativa idrottsaktiviteter; fysisk aktivitet; rörelse; barn; utveckling; bioekologisk teori; Pedagogiskt arbete; Educational Work;

    Sammanfattning : The focus of this doctoral dissertation is programs and interventions aiming to increase the proportion of children that is physically active. These efforts are called alternative sports activities as their ambition is to offer alternative developmental paths that may complement the traditional sporting environments. LÄS MER

  3. 3. Barn och konflikter : En studie av hur konflikter gestaltar sig i svenska och polska barns medvetande

    Författare :Andrzej Szklarski; Linköpings universitet Institutionen för Pedagogik och Psykologi; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Barn; Konflikter; Sverige; Polen;

    Sammanfattning : Huvudsyftet med denna studie är att utforska och beskriva hur barn erfar och upplever konflikter. Min avsikt är att därigenom nå en ökad förståelse för detta viktiga inslag i barns liv. (Diskussion kring begreppen erfarenhet och upplevelse finner läsaren i kapitel 4.2. LÄS MER

  4. 4. The Paradoxes of Socio-Emotional Programmes in School : Young people’s perspectives and public health discourses

    Författare :Sofia Kvist Lindholm; Karin Zetterqvist Nelson; Karin Osvaldsson Cromdal; Vicky Coppock; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; socio-emotional programs; manual-based programs; mental health; social and emotional wellbeing; prevention; health promotion; children’s perspectives; interviews; participant observation; Socio-emotionella program; manualbaserade program; psykisk ohälsa; prevention; hälsopromotion; barns perspektiv; intervjuer; deltagande observation;

    Sammanfattning : Over the past decades socio-emotional programmes have been implemented in schools worldwide. Depression in Swedish Adolescents (DISA) and Social and Emotional Training (SET) are two socio-emotional programmes being practised in Swedish schools. LÄS MER

  5. 5. Utan given hemvist : Barnperspektiv i den svenska asylprocessen

    Författare :Lisa Ottosson; Ann-Christin Cederborg; Marita Eastmond; Åsa Wettergren; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; agency; asylum; asylum-seeking; child perspective; children; children s perspectives; discretion; legal aid; liminality; participation; personal projects; place; representation; street-level bureaucracy; tactics; Agens; asyl; asylsökande; barn; barnperspektiv; barns perspektiv; deltagande; frontlinjebyråkrati; handlingsutrymme; juridiska ombud; personliga projekt; plats; representation; taktiker; Child and Youth Science; barn- och ungdomsvetenskap;

    Sammanfattning : The thesis examines accompanied asylum-seeking children’s position in Swedish asylum reception management and in the determination of their claims. The three articles of the thesis focus on children’s own experiences of seeking asylum, on the experiences and practices of the civil servants at the Migration Board, as well as those of the legal representatives that assist asylum-seekers in the application process. LÄS MER