Sökning: "phenomenological hermeneutics"

Visar resultat 11 - 15 av 69 avhandlingar innehållade orden phenomenological hermeneutics.

  1. 11. Känsla för skådespelarkonst mot en förståelse av tysta kunskaper och görandets fenomenologi

    Detta är en avhandling från Umeå : Två Förläggare Bokförlag

    Författare :Ann Enström; Umeå universitet.; Umeå universitet.; [2016]
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; HUMANIORA; HUMANITIES; HUMANIORA; HUMANITIES; Gender; theatre; acting; performance; performativity; emotion; feeling; affect; mood; atmosphere; body; sensibility; senses; sensuous; situated; tacit knowledge; doing; act; action; kinesthesia; hermeneutics; phenomenology; intentionality; ontology; becoming; expression; intensity; rhythm; response; touch; flow; devotion; vulnerability; Literature; litteraturvetenskap;

    Sammanfattning : The primary argument in this thesis is that the common assumption that an actor has emotion inside him- or herself which can be evoked and projected outwards is an outdated misconception. A proposition is made to replace this possessive acting model, which underpins the realist tradition and is based on the popularized aspects of Stanislavsky’s system for actor training, by a situational acting model. LÄS MER

  2. 12. Samhällskunskap från styrdokument till undervisning Tjugo lärare ramar in vad som påverkar deras praktik

    Detta är en avhandling från Jönköping : Jönköping University, School of Education and Communication

    Författare :Joakim Öberg; Högskolan i Jönköping.; [2019]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Social studies; civics; social studies didactics; civic didactics; social studies teaching; civics teaching; citizenship education; subject-based teaching and learning; curriculum theory; frame factor theory; lifeworld phenomenology; hermeneutics; qualitative interviews; Samhällskunskap; samhällskunskapsdidaktik; samhällskunskapsundervisning; ämnesdidaktik; läroplansteori; ramfaktorteori; livsvärldsfenomenologi; hermeneutik; kvalitativ intervju;

    Sammanfattning : Syftet med denna samhällskunskapsdidaktiska avhandling är att undersöka vad samhällskunskapslärare själva upplever som de viktigaste påverkansfaktorerna för transformeringen av samhällskunskapsämnet utifrån intentionerna i styrdokumenten (formuleringsarenan) till samhällskunskap som undervisning (realiseringsarenan), samt hur detta upplevs ha förändrats över tid. Det är således vad som händer mellan formuleringsarenan och realiseringsarenan, det vill säga tranformeringsarenan, som är i fokus. LÄS MER

  3. 13. Patient participation what it is and what it is not

    Detta är en avhandling från Örebro : Örebro universitetsbibliotek

    Författare :Ann Catrine Eldh; Örebro universitet.; [2006]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; INTERDISCIPLINARY RESEARCH AREAS; TVÄRVETENSKAPLIGA FORSKNINGSOMRÅDEN; INTERDISCIPLINARY RESEARCH AREAS Caring sciences; TVÄRVETENSKAPLIGA FORSKNINGSOMRÅDEN Vårdvetenskap; patient participation; non-participation; phenomenological hermeneutics; communication; Vårdvetenskap; Nursing Science;

    Sammanfattning : In general, patient participation is regarded as being informed and partaking in decision making regarding one’s care and treatment. This interpretation is common in legislation throughout the Western world and corresponding documents guiding health care professionals, as well as in scientific studies. LÄS MER

  4. 14. Ethical reasoning among experienced registered nurses in relation to communication with severely ill patients disclosing personal knowledge

    Detta är en avhandling från Umeå : Umeå universitet

    Författare :Lilian Jansson; Umeå universitet.; [1993]
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; Communication; dementia care; ethical reasoning; groupsupervision; narrative ethics; oncological care; phenomenological hermeneutics; reflection; video recording;

    Sammanfattning : Personal knowledge was disclosed amongst a group of experienced registered nurses in relation to feeding severely ill patients with cancer and dementia (I,II,III), communicating with severely demented patients (IV,V), and receiving group supervision (VI). Principled ethics did not seem an adequate model for describing the ethical reasoning of experienced RNs. LÄS MER

  5. 15. The significance of view of life in persons with Alzheimer's disease

    Detta är en avhandling från Örebro : Örebro universitet

    Författare :Anders Westius; Örebro universitet.; [2010]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; Alzheimer s disease; identity; life story; view of life; interview; phenomenological hermeneutics; INTERDISCIPLINARY RESEARCH AREAS; TVÄRVETENSKAPLIGA FORSKNINGSOMRÅDEN; INTERDISCIPLINARY RESEARCH AREAS Human communication; TVÄRVETENSKAPLIGA FORSKNINGSOMRÅDEN Kommunikation mellan människor; INTERDISCIPLINARY RESEARCH AREAS Caring sciences; TVÄRVETENSKAPLIGA FORSKNINGSOMRÅDEN Vårdvetenskap; Vårdvetenskap; Nursing Science;

    Sammanfattning : Making it possible for persons with Alzheimer‟s disease (AD) to retain a sense of identity and personal worth during the process of the disease poses a great challenge to caregivers. The objective of the study was to investigate if the view of life of persons with AD could be understood in the frame of their life story and to elucidate the role of view of life in connection to their sense of identity. LÄS MER