Sökning: "pedagogik avhandling"

Visar resultat 6 - 10 av 154 avhandlingar innehållade orden pedagogik avhandling.

  1. 6. Transformativa kunskapsprocesser för verksamhetsutveckling : En feministisk aktionsforskningsstudie i förskolan

    Författare :Claudia Gillberg; Magnus Söderström; Sven Persson; Växjö universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; feminist action research; feminist pragmatism; professional development; learning in organisations; knowledge processes; agency; social justice; preschool teachers; university; scholarship of engagement; gender equity; aktionsforskning; feminism; pragmatism; professionsutveckling; lärande i organisationer; kunskapsprocesser; social rättvisa; förskollärare; universitet och samverkan; jämställdhet; Education; Pedagogik; Gender studies; Genus; Education; Pedagogik; Pedagogik;

    Sammanfattning : Denna avhandling hade två syften. 1. Att i ett organisations-, professions- och pedagogiskt samverkansperspektiv studera några förskollärares möjligheter och hinder för utvecklingen av en genusmedveten pedagogik. 2. LÄS MER

  2. 7. Physical education policy and practice : Issues and controversies in Tanzania secondary schools

    Författare :John David Kazungu; Per Gerrevall; Håkan Larsson; Linnéuniversitetet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Educational policy; Institutional theory; Physical Education; Secondary school; Tanzania; Idrott och hälsa; nyinstitutionell teori; skola; utbildningspolicy; Tanzania; Education; Pedagogik;

    Sammanfattning : Schools’ decisions to offer Physical Education (PE) is among the possible ways of involving students in physical activity, which has significant effects on students’ health, lifelong participation in physical activities and participation in sport. This thesis explores the factors and the ways they influence secondary schools’ decisions on whether or not to offer PE in Tanzania. LÄS MER

  3. 8. Something to Do Something to Be : A study of students' vocational identity formation in adult education

    Författare :Tobias Lasse Karlsson; Sofia Nyström; Karolina Muhrman; Gun-Britt Wärvik; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Vocational Identity; Vocational Education and Training; Adult Education; Municipal Adult Education; Pedagogy; Educational Sociology; Yrkesidentitet; Yrkesutbildning; Vuxenutbildning; Komvux; Pedagogik; Utbildningssociologi;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to understand how vocations are learned in adult education by exploring the vocational identity formation of students in Municipal Adult Education (MAE) in Sweden. By analysing interviews of adult students during different stages in their Vocational Education and Training (VET) through working life, this study contributes to the fields of adult education and VET. LÄS MER

  4. 9. Ripsteg mot spetskunskap i samisk matematik : lärares perspektiv på transformeringsaktiviteter i samisk förskola och sameskola

    Författare :Ylva Jannok-Nutti; Jens Ivar Nergård; Luleå tekniska universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Pedagogik; Education;

    Sammanfattning : The aim of the present thesis is to describe, analyse and try to understand transformation of education in mathematics from a teacher perspective so that a Sámi perspective becomes the point of departure of the education. The thesis work was conducted as an action research project with focus on teachers' perspective on transformation and implementation of transformation activities in mathematics. LÄS MER

  5. 10. Utbildningskultur : lärande i högre utbildning

    Författare :Oskar Gedda; Mikael Alexandersson; Luleå tekniska universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Pedagogik; Education;

    Sammanfattning : När börjar ett arbete och när slutar det? Denna avhandlings formella början var hösten 2011, och den föregicks av en licentiatuppsats som påbörjades 2004. Det var alltså för 10 år sedan som de grundläggande frågorna formulerades och som detta kunskapsbyggande blev en del av min vardag. LÄS MER