Sökning: "konst socialt arbete"
Visar resultat 1 - 5 av 8 avhandlingar innehållade orden konst socialt arbete.
1. Mellan konst och terapi : Om teater för personer med utvecklingsstörning
Sammanfattning : In this dissertation, a qualitative research project has been conducted focusing on two theatres for persons with intellectual disabilities. The aim of the dissertation was to analyze the ideological tension between artistic practises and the institutional setting in which they are arranged. LÄS MER
2. (Un)bearable freedom : Exploring the becoming of the artist in education, work and family life
Sammanfattning : The aim of this dissertation is to explore and understand three important social contexts for the becoming of an artistic subjectivity: education, work and family life. The empirical data consist of interview material with alumni from the Royal Institute of Art in Stockholm, staff of the institute, and a survey material from the Swedish National Artists Organization (KRO/KIF). LÄS MER
3. Hur blir du en framgångsrik tiggare i Sverige? : en undersökning av tiggandets och givandets bilder 2011 till 2016
Sammanfattning : Mitt första möte med en tiggande föranledde mig att under fem år undersöka den nya situationen för tiggeriet och giveriet i Sverige. Förutsättningen är att vardagliga handlingar och reaktioner gentemot en annan människa kan synliggöras estetiskt med en etisk klangbotten. LÄS MER
4. Fattigdomens besvärjelser : visionära ideal och vardagliga realiteter i socialt arbete
Sammanfattning : The theme of this dissertation is how changing claims as to what is proper and true social work have been formulated and staged in the twentieth century. From the perspective of cultural analysis I seek to discuss how social work has been formed and changed over a century. LÄS MER
5. Att iscensätta lärande : Lärares reflektioner över det pedagogiska arbetet i en konstnärlig kontext
Sammanfattning : The present thesis examines the meeting between the artistic and the pedagogical dimensions in the work of teachers. The main aim is to describe the learning in practice, emerging from a collective creative process. The point of departure is teachers' experience of a musical-production as part of the pedagogical work in school. LÄS MER