Sökning: "företagsekonomi Göteborg"

Visar resultat 1 - 5 av 19 avhandlingar innehållade orden företagsekonomi Göteborg.

  1. 1. Effektavgifter - Prissättning inom elsektorn

    Författare :Thomas Hartman; Ted Lindblom; Göran Bergendahl; Bertil Gandemo; Birger Rapp; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Business studies; Företagsekonomi; företagsekonomi; Business Administration; Ekonomisk Teori Pristeori; Energiförsörjning;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Organisering av utvecklingsprojekt : praktik, dynamik och gränssnitt

    Författare :Thommie Burström; Nils Wåhlin; Jessica Eriksson; Mikael Wickelgren; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; gränser; organisering; praktik; dynamik; gränsiterationer; gränsöverskridande aktörer; aktiviteter; objekt; Business studies; Företagsekonomi; företagsekonomi; Business Studies;

    Sammanfattning : Denna studie fokuserar på att besvara frågan hur gränser organiseras när flera olika organisationer samverkar för att skapa nya teknologiska innovationer.  Syftet med denna studie är att ur ett praktikorienterat perspektiv skapa en förståelse för hur intra- och interorganisatoriska gränser organiseras vid tidiga utvecklingsprojekt inom lastbilsindustrin. LÄS MER

  3. 3. Informationsstöd för lokal ekonomi. Göteborg : En studie kring centrala informationssystem och lokala informationsstöd ur ett verksamhetsperspektiv

    Författare :Olle Westin; Örebro universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Business studies; Företagsekonomi;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. E-marketing and customer perceived value in travel and tourism

    Författare :Maria Lexhagen; Mittuniversitetet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Tourism research; e-marketing; Internet; customer perceived value; travel; tourism; Internet customer; marketing.; Business studies; Företagsekonomi; e-marketing; Internet; customer perceived value; travel; tourism; Internet customer; marketing;

    Sammanfattning : Businesses and organizations increasingly use information technology for marketing purposes. Customers also increasingly use information technology (such as the Internet) to search for and purchase products. Information technology hence acts as a facilitator in the marketing exchange process and customers are empowered by the use of technology. LÄS MER

  5. 5. Människor, skjortor och siffror : reducera komplexitet och en order blir till

    Författare :Tina Carlson Ingdahl; Högskolan i Borås; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; accounting; accounting in practice; business meetings; actor-network theory; framing; calculation; qualculation; calqulation; performativity; complexity reduction; Företagsekonomi; Handel och IT; Bussiness and IT; accounting; accounting in practice; business meetings; actor-network theory; framing; calculation; qualculation; calqulation; performativity; complexity reduction;

    Sammanfattning : More than 35 years ago, calls were made for research on the constitutive role of accounting. Since then, many statements have been made to specify what accounting is or is not. LÄS MER