Sökning: "språk modeller"

Visar resultat 11 - 15 av 29 avhandlingar innehållade orden språk modeller.

  1. 11. A View from Language : Growth of language in individuals and populations

    Författare :Christer Johansson; Allmän språkvetenskap; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Scandinavia; psycho-linguistics; past tense; linguistic ecology; language variation; language change; language acquisition; evolution; epidemics; emergence; diffusion; connectionism; area linguistics; case; simulation; synthesis.; Linguistics; Lingvistik;

    Sammanfattning : The main question that this book tries to find answers to is what it is that makes language learnable. Language is one of the most complex human activities, but nearly 100% of humanity have learned a language in childhood. One answer could be that it is something in our brain that makes us learn language better than most other activities. LÄS MER

  2. 12. ForSyDe-Atom: Design of Heterogeneous Embedded Systems : Taming Complexity with Layers, Atoms and Patterns

    Författare :George Ungureanu; Ingo Sander; Reinhard von Hanxleden; KTH; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; system design languages; modeling; simulation; synthesis; embedded systems; cyber-physical systems; domain specific languages; systemdesignspråk; modellering; simulering; syntes; inbyggda system; cyberfysiska system; domänspecifika språk; Informations- och kommunikationsteknik; Information and Communication Technology;

    Sammanfattning : The design of embedded systems is inherently complex for two main reasons. Firstly, it entails the combined knowledge and results from a vast set of mature, well-established, yet separate disciplines, such as electrical engineering, computer science, mechanical engineering, etc. LÄS MER

  3. 13. Fritidssektorn : en statlig utmaning

    Författare :Lisbeth Lindström; Luleå tekniska universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Pedagogik; Education;

    Sammanfattning : The leisure sector, for example sports and games, has witnessed a tremendous expansion between 1960 and the present. During the last ten years the private sector led by companies, economic associations, foundations and many businesses have expanded their involvement in the leisure sector. LÄS MER

  4. 14. Populärkulturen och klassamhället. Arbete, klass och genus i svensk dampress i början av 1900-talet

    Författare :Ulrika Holgersson; Historia; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Contemporary history circa 1800 to 1914 ; Historia; History; Genusvetenskap; Gender studies; identity; experience; labour history; post-modernism; post-marxism; feminism; women´s magazines; popular culture; work; gender; working-class women; class; classification; Modern historia ca. 1800-1914 ; Scandinavian languages and literature; Nordiska språk språk och litteratur ;

    Sammanfattning : The aim of my thesis is to demonstrate how class was constructed linguistically in Svensk Damtidning (Swedish Woman's Magazine) at the beginning of the 20th century. Theoretically, I call for a renewal of studies of class, thus joining the traditions of post-marxism and feminism. LÄS MER

  5. 15. Tecken av betydelse : En studie av dialog i ett multimodalt, teckenspråkigt tvåspråkigt NO-klassrum

    Författare :Camilla Lindahl; Bengt-Olov Molander; Inger Lindberg; Anders Jakobsson; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; Science education; multilingualism; sign language; multimodality; social semiotics; dialogic teaching; translanguaging; scaffolding; Naturvetenskapsämnenas didaktik; flerspråkighet; teckenspråk; multimodalitet; socialsemiotik; dialogisk undervisning; translanguaging; stöttning; Didactics; didaktik;

    Sammanfattning : Ett gemensamt meningsskapande i skolans naturvetenskapliga klassrum förutsätter en interaktion som i allt högre grad kommer att präglas av ett naturvetenskapligt språkbruk. Utvecklingen av ett naturvetenskapligt ämnesspråk innebär ofta en stor utmaning för flerspråkiga elever som lär sig naturvetenskap på sitt andraspråk och vars behov av stöttning därför är särskilt stort. LÄS MER