Sökning: "planned communication"

Visar resultat 1 - 5 av 85 avhandlingar innehållade orden planned communication.

  1. 1. Kommunikation i förskolan : förskollärares och barnskötares kommunikation med föräldrar i ett digitaliserat medielandskap

    Författare :Linn Eckeskog; Annika Egan Sjölander; Per-Olof Erixon; Jakob Svensson; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Pre-school; organisations; non-professional communicators; social constructivism; organisational identity; legitimacy; democracy; digitalization; multimodality; Förskola; icke-professionella kommunikatörer; socialkonstruktivism; organisationsidentitet; legitimitet; digitalisering; multimodalitet; medie- och kommunikationsvetenskap; media and communication studies;

    Sammanfattning : The overall aim of this doctoral thesis is to study communication work among personnel in Swedish pre-schools, with a particular focus on mediated communication with parents. The purpose is also to analyse what roles are given to the professionals in this communication, to identify what subject positions are constructed and to identify how boundaries are managed within the communication practices. LÄS MER

  2. 2. Från idé till gestaltningsförslag : fallstudie från Projekt Konstpaus

    Författare :Ulrika Florin; Yvonne Eriksson; Inger Orre; Thomas Porathe; Rune Pettersson; Emilie Karlsmo; Mälardalens högskola; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; HUMANIORA; HUMANITIES; NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; Sketch; interpretation; art and design processes; spatial planning; sustainable development; EU; and Projekt Konstpaus The Art Break Project .; Skiss; analys; tolkning; visuell kommunikation; konst- och designprocesser; fysisk planering; hållbar utveckling; gestaltning; kultur- och naturarv; informationsdesign; Projekt Konstpaus; EU.; INTERDISCIPLINARY RESEARCH AREAS; TVÄRVETENSKAPLIGA FORSKNINGSOMRÅDEN; Human communication; Kommunikation mellan människor; Cultural heritage and cultural production; Kulturarv och kulturproduktion; Image analysis; Bildanalys; Innovation and Design; innovation och design;

    Sammanfattning : Populär sammanfattning I vårt samhälle finns många offentliga konstverk. Dessa verk har kommit till på olika sätt men gemensamt är att konstverken i de allra flesta fall upphandlats med utgångspunkt i någon form av skiss. Skissen föregår det kommande konstverket och tjänar som underlag för beslut om upphandling av verket i full skala. LÄS MER

  3. 3. The Role of Information in Production Ramp-up Situations

    Författare :SABINA FJÄLLSTRÖM; Chalmers tekniska högskola; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; production ramp-up; information source; Manufacturing industry; information;

    Sammanfattning : To meet customer demands and global competition, the frequency of new product introductions in the manufacturing industry has increased. As the frequency and thereby number of production ramp-ups increases, ramp-up will no longer be an occasional event but will become a part of daily production challenges. LÄS MER

  4. 4. Intern kommunikation och meningsskapande vid strategisk organisationsförändring : en studie av Sveriges Televison

    Författare :Sara von Platen; Mats Ekström; Sven Windahl; Lars-Åke Engblom; Örebro universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; internal communication; sensemaking; strategic change; public service; Sveriges Television; frames of reference; organizational identity; roles; status.; Media and communication studies; Medie- och kommunikationsvetenskap; Media and Communication Studies; Medie- och kommunikationsvetenskap;

    Sammanfattning : Planned change and change-related communication are perceived very differently by the members of an organization. Strongly varying perceptions of new tasks, work processes and goals make joint action difficult and cause the failure of many change initiatives. LÄS MER

  5. 5. Målgruppen och budskapet : En modell för målgruppsanpassning av trafiksäkerhetsbudskap till unga manliga trafikanter

    Författare :Inger Linderholm; Medie- och kommunikationsvetenskap; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; young road-users; persuasion; planned communication; public information campaigns; attitude change; young drivers attitude scale; audience segmentation; message content; perceived risk; traffic safety; Press and communication sciences; media; Journalistik; media; kommunikation;

    Sammanfattning : The empirical work rests on two separate theoretical foundations: theories that form the basis for analyzing the different target groups and theories dealing with persuasion. Theories of the first sort concern life-style, individual values, perceived risk, individual characteristics and self-image. LÄS MER