Sökning: "media literacy"

Visar resultat 1 - 5 av 47 avhandlingar innehållade orden media literacy.

  1. 1. Effects of online advertising on children's visual attention and task performance during free and goal-directed internet use : A media psychology approach to children's website interaction and advert distraction

    Författare :Nils Holmberg; Lunds universitet.; Lund University.; Lunds universitet.; Lund University.; [2016]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; online advertising; children; website interaction; visual attention; distraction; cognitive load; eye-tracking; task-orientation; media effects; visual saliency; executive functions; media literacy; inhibitory control;

    Sammanfattning : Denna avhandling består av fyra delstudier som undersöker hur internetreklam påverkar barns visuella uppmärksamhet. Syftet med studierna var att ta reda på om barn distraherades av internetreklam när de interagerade med webbsidor med hjälp av en vanlig webbläsare. LÄS MER

  2. 2. Participation Literacy Part I: Constructing the Web 2.0 Concept

    Detta är en avhandling från Karlskrona : Blekinge Institute of Technology

    Författare :Peter Giger; Blekinge Tekniska Högskola.; [2006]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; web 2.0; participation; cyborg; literacy; collective intelligence;

    Sammanfattning : The licentiate thesis is a piece of academic work under the theme of /Participation Literacy/. The thesis concerns the Web 2.0 concept construction. Web 2. LÄS MER

  3. 3. I tweet like I talk Aspects of speech and writing on Twitter

    Detta är en avhandling från Karlstad : Karlstads universitet

    Författare :Peter Wikström; Karlstads universitet.; [2017]
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; HUMANIORA; HUMANITIES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Social media; Twitter; speech; writing; orality; literacy; CMC; remediation; English; Engelska;

    Sammanfattning : This dissertation investigates linguistic and metalinguistic practices in everyday Twitter discourse in relation to aspects of speech and writing. The overarching aim is to investigate how the spoken–written interface is reconfigured in the digital writing spaces of social media. LÄS MER

  4. 4. Redigering och skuld Ett kognitivt perspektiv på redigeringensfunktioner i ansvarsutkrävande tv-reportage

    Detta är en avhandling från Umeå : Umeå universitet

    Författare :Piotr Urniaz; Umeå universitet.; [2013]
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; TV journalism; attribution of guilt; mental models; Jürgen Habermas; Formal Pragmatics; visual communication; communicative ethics; media literacy; cognition; the viewer; investigative journalism; media accountability; political scandals; critical realism; documentary film; Tv-journalistik; granskande journalistik; redigering; dokumentärfilm; reception; kommunikativ etik; Jürgen Habermas; audiovisuell kommunikation; argumentation; skuld; skuldattribuering; ansvarsutkrävande; medieskandaler; formalpragmatik; manipulation; komposition; medie- och kommunikationsvetenskap; medie- och kommunikationsvetenskap;

    Sammanfattning : Abstract: During the past decade, media researchers have intensified the study of media scandals and the role of journalism as an institution that holds social actors responsible for malfeasance and wrongdoings. On a micro level of analysis, the main attention has beendirected towards the journalistic interview and its use to promote the impression of guilt and journalistic neutrality. LÄS MER

  5. 5. Meningsskapandets möjligheter multimodal teoribildning och multiliteracies i skolan

    Detta är en avhandling från Malmö : Malmö högskola

    Författare :Petra Magnusson; Malmö University.; [2014]
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Design; design authority; design process; design-theoretical perspective; discourse; ethnography; fiction; learning design sequence; literacy; media; media ecology; mode; multimodal; meaning; meaning-making; meaning-offering; multiliteracies; reading; socio cultural; HUMANITIES and RELIGION; HUMANIORA och RELIGIONSVETENSKAP; Humanities Social Sciences; design;

    Sammanfattning : This thesis concerns the changing predispositions and conditions for contemporary meaning-making in school education. From a socio-cultural perspective, multimodal theory formation is used to find suitable tools and concepts for developing teaching and learning. LÄS MER