Sökning: "literacy"

Visar resultat 1 - 5 av 290 avhandlingar innehållade ordet literacy.

  1. 1. Framing Education Doing Comics Literacy in the Classroom

    Detta är en avhandling från Linköping : Linköping University Electronic Press

    Författare :Lars Wallner; Linköpings universitet.; Linköpings universitet.; [2017]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; HUMANIORA; HUMANITIES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; classroom research; comics; comics literacy; discursive psychology; educational practice; literacy; multimodal interaction; social interaction; visual literacy; diskursiv psykologi; klassrumsforskning; literacy; multimodal interaktion; pedagogiskt arbete; serie-literacy; serier; social interaktion; visuell literacy;

    Sammanfattning : Interest in comics as Swedish school material has risen in the last few years and the publication of comics for children and adolescents has also increased. Meanwhile, although research around new literacies has taken an interest in combinations of image and text, there is still little research on comics as a literacy material, especially as part of school practices. LÄS MER

  2. 2. Literacy and development A study of Yemissrach Dimts literacy campaign in Ethiopia

    Detta är en avhandling från Umeå : Umeå universitet

    Författare :Margareta Sjöström; Rolf Sjöström; Umeå universitet.; [1982]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Adult; education; Development; Education for women; Ethiopia; Evaluation; Literacy; Literacy methods; Motivation; Rural education;

    Sammanfattning : The problem of illiteracy has been the object of many studies during recent decades. In Ethiopia, a country which reports one of the lowest literacy rates in Africa, the Yemissrach Dimts Literacy Campaign (YDLC) was started in 1962. Its activities were concentrated to rural areas and directed primarily towards adults. LÄS MER

  3. 3. Participation Literacy Part I: Constructing the Web 2.0 Concept

    Detta är en avhandling från Karlskrona : Blekinge Institute of Technology

    Författare :Peter Giger; Blekinge Tekniska Högskola.; [2006]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; web 2.0; participation; cyborg; literacy; collective intelligence;

    Sammanfattning : The licentiate thesis is a piece of academic work under the theme of /Participation Literacy/. The thesis concerns the Web 2.0 concept construction. Web 2. LÄS MER

  4. 4. Mötet med det skrivna ordet Kvinnors läsande och skrivande under 1700-talet

    Detta är en avhandling från Uppsala : Acta Universitatis Upsaliensis

    Författare :Christoffer Åhlman; Uppsala universitet.; [2019]
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Literacy; Female Literacy; Women´s Literacy; Reading Ability; Writing Ability; Early Modern Literacy; Reading Culture; Writing Culture; Social Practice; Literacy Practice; Literacies; Sweden; Kvinnors läskunnighet; Kvinnors skrivkunnighet; Kvinnlig läskunnighet; Kvinnlig skrivkunnighet; Läskunnighet; Skrivkunnighet; Läsande; Skrivande; Tidigmodern läskunnighet; Tidigmodern skrivkunnighet; Läskultur; Skrivkultur; Social praktik; Läspraktik; Skrivpraktik; Sverige; Historia; History;

    Sammanfattning : This thesis study how women in 18th century Sweden used reading and writing and how these skills could be a source of income. Historians have studied how many could read during this period or how writing was taught in the parish school. How these skills were used have, however, been overlooked. LÄS MER

  5. 5. Litteracitet genom interaktion

    Detta är en avhandling från Örebro : Örebro university

    Författare :Sari Vuorenpää; Örebro universitet.; Södertörns högskola.; Södertörns högskola.; [2016]
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Svenska språket; Swedish Language; interaction; literacy; literacy events; literacy practices; literacy chains; multilingualism; translanguaging; initiative; lessons; onsets; lists; text conversations; stress; interaktion; litteracitet; litteracitetshändelser; litteracitetspraktiker; litteracitetskedjor; flerspråkighet; translaguaging; initiativ; genomgångar; uppstarter; listor; textsamtal; stress;

    Sammanfattning : Avhandlingen belyser hur litteracitetsinteraktion kan gå till i grundskolans flerspråkiga miljöer. Det handlar om samtal som uppstår i och kring skrivundervisning. Undersökningsmaterialet är insamlat från tre olika skolor inom skolår F-3, och i det materialet är det särskilt det som jag kallar litteracitetskedjor som uppmärksammas. LÄS MER