Avancerad sökning

Visar resultat 11 - 15 av 29 avhandlingar som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 11. Communicating Female Voicelessness : A Feminist-Narratological Study of Pak Wansô's Short Stories from the 1970s

    Författare :Eunah Kim; Sonja Häussler; Anders Cullhed; Anastasia Guryeva; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Pak Wansô; South Korean Women’s Literature; South Korean Literature in the 1970s; Feminist Literary Theory; Feminist-Narratology; Susan Sniader Lanser; Narrative Voice; Pak Wansô; Sydkoreansk litteratur under 1970-talet; Sydkoreansk kvinnolitteratur; Feministisk litteraturteori; Feministisk narratologi; Susan Sniader Lanser; Berättarröst; Koreanology; koreanologi;

    Sammanfattning : Communicating Female Voicelessness. A Feminist-Narratological Study of Pak Wansô’s Short Stories from the 1970s.This study focuses on seven short stories written by the South Korean author Pak Wansô (1931-2011) in the 1970s. Pak was one of the most established contemporary female authors in South Korea. LÄS MER

  2. 12. The Politics of Social Networks : Interpersonal Trust and Institutional Change in Post-Communist East Germany

    Författare :Astrid Hedin; Statsvetenskapliga institutionen; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; East Germany; PDS; SED; feminism; gender; political party; communicative action; logic of appropriateness; garbage-can decision-making; interpersonal trust; institutional change; social network; new institutionalism; structuration; Giddens; path-dependence; Political and administrative sciences; Statsvetenskap; förvaltningskunskap;

    Sammanfattning : New institutionalist approaches are inherently weak at accounting for institutional change. In this book, social network analysis is proposed as a key to institutional change. The social network perspective focuses emergent patterns of interpersonal interaction and the resulting ties of interpersonal trust. LÄS MER

  3. 13. Afasi och narrativt aktörskap – mediebilder, självberättelser och multimodala litteracitetspraktiker

    Författare :Helena Taubner; Åsa Wengelin; Malin Hallén; Per-Olof Hedvall; Högskolan i Halmstad; []
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; aphasia; disability; narrative agency; media representations; stories of self; social media; multimodality; literacy practices; Bourdieu; afasi; funktionshinder; narrativt aktörskap; mediebilder; självberättelser; sociala medier; multimodalitet; litteracitetspraktiker; Bourdieu;

    Sammanfattning : Afasi är en förvärvad språklig funktionsnedsättning som oftast orsakas av stroke. En person med afasi kan ha svårigheter med både talat och skriftligt språk, och både med produktion och förståelse. Därför medför afasi att individens förmåga och förutsättningar att skapa sin egen självberättelse, d.v. LÄS MER

  4. 14. Att utveckla handlingskraft : om flickors identitetsskapande processer

    Författare :Lena Forsberg; Luleå tekniska universitet; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; Entreprenörskap och innovation; Entrepreneurship and Innovation;

    Sammanfattning : This thesis is about organized riding as an arena for girls' leisure activity, in which they create a specific identity. My aim was to interpret and analyze the way girls create meaning out of the social and cultural context of the riding school. LÄS MER

  5. 15. Anpassning till rådande ordning. En studie av manliga förskollärare i förskoleverksamhet

    Författare :Margareta Havung; Utbildningsvetenskap; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; strategies of avoidance; masculinity; male pre-school teachers; gender role; gender difference; Adaptation; feminine and masculine gender-classification; Pedagogy and didactics; Pedagogik; didaktik;

    Sammanfattning : The aim of this study is to describe and analyse the situation of male teachers in the day-to-day work of pre-school, taking into account the fact that men are underrepresented in this profession. The methodic field is qualitative. LÄS MER