Sökning: "Bourdieu"

Visar resultat 1 - 5 av 150 avhandlingar innehållade ordet Bourdieu.

  1. 1. Digitala distinktioner Klass och kontinuitet i unga mäns vardagliga mediepraktiker

    Detta är en avhandling från Jönköping : School of Education and Communication, Jönköping University

    Författare :Martin Danielsson; Högskolan i Halmstad.; [2014]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; social class; youth culture; young men; media practices; digital media; everyday life; audience; Bourdieu; habitus; cultural capital; taste; lifestyle; social klass; ungdomskultur; unga män; mediepraktiker; digitala medier; vardagsliv; publik; Bourdieu habitus; kulturellt kapital; smak; livsstil;

    Sammanfattning : This dissertation explores how social class matters in young men’s everyday relationship to digital media. The aim is to contribute to the existing knowledge about how young people incorporate digital media in their everyday lives by focusing on the structural premises of this process. LÄS MER

  2. 2. Bourdieu och Arkeologi. Struktur och praxis bland gropkeramiker på Västerbjers, Gotland

    Detta är en avhandling från Göteborg : University of Gothenburg

    Författare :Anna-Carin Andersson; Göteborgs universitet.; Gothenburg University.; [2015]
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Bourdieu; archaeology; symbolic capital; structure; praxis; Pitted Ware Culture; Västerbjers;

    Sammanfattning : With point of departure in three main objectives the purpose of the thesis is to examine the potential of the reasoning and concepts of the French sociologist Pierre Bourdieu (1930–2002) in an analysis of an archaeological material. Earlier attempts to use his reasoning in archaeology have not in a sufficient way considered the complexity of these reasoning. LÄS MER

  3. 3. Social Class in Science Class

    Detta är en avhandling från Malmö : Malmö : Malmö University. Faculty of Education and Society, Malmö University. Natural Science, Mathematics and Society (NMS)

    Författare :Anna Jobér; Malmö University.; Malmö University.; [2012]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; social class; science classroom; students; teacher; laboratory work; group work; dialogues; Bourdieu; Bernstein; hidden negotiations; colliding codes; social discourse; processes; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; Humanities Social Sciences;

    Sammanfattning : Abstract in Chinese 概述 学校教学最重要目的之一是赋予每个孩子同等的教育. 尽管如此, 学校再创造了社会差异. 先前的研究表明,学生的低下社会经济情况背景与自然学科成绩低下有一定联系. 这样, 不少学生在未来就被排斥在社会高端学科的教育和职业之外. LÄS MER

  4. 4. Sociologi och epistemologi : om Pierre Bourdieus författarskap och den historiska epistemologin = [Sociology and epistemology] : [on Pierre Bourdieu's work and the historical epistemology]

    Detta är en avhandling från Stockholm : HLS Förlag

    Författare :Donald Broady; Stockholms universitet.; [1990]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Bourdieu; Pierre; 1930-2002; Sociologi; historia; Frankrike; 1900-talet; Sociology; sociologi;

    Sammanfattning : The sociology of Pierre Bourdieu is analyzed from two angles.On the one hand, the development of Bourdieu's methods and key concepts (symbolic capital, cultural capital, habitus, field) is traced back to the problems which he and his collaborators have encountered in their research practice. LÄS MER

  5. 5. Om den sociale og symbolske funktion af uddannelsesevalueringer : konstruktionen af et objekt

    Detta är en avhandling från København : Danmarks Pædagogiske Universitets Forlag

    Författare :Morten Nørholm; [2007]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; evaluering; evalueringsforskning; felt; kapital; habitus; social reproduktion; sociale dominansforhold; Bourdieu; Durkheim; Lundgren; Callewaert; Pedagogik; Education;

    Sammanfattning : Afhandlingens teoretiske udgangspunkt er hos Émile Durkheim, Pierre Bourdieu, Ulf P. Lund­gren, Staf Callewaert, det konkrete er en række evalueringer af uddannelser til (semi)professioner inden for sundhedssektoren.I afhandlingen konstrueres den sociale og symbolske funktion af uddannelsesevalueringer. LÄS MER