Sökning: "Social rörelse"

Visar resultat 16 - 20 av 105 avhandlingar innehållade orden Social rörelse.

  1. 16. Experimenterande dans med förskolans yngsta barn : En studie i och med dans kropp och rörelse i förskolan

    Författare :Lovisa Gustafsson; Anna Palmer; Hillevi Lenz Taguchi; Tarja Karlsson Häikiö; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Preschool; preschool didactics; 1-2-year-olds; dance; dance practice; body; movement; a r t-ography; posthumanism; experimentation; Gilles Deleuze; Felix Guattari; Förskola; förskoledidaktik; 1-2åringar; dans; danspraktik; kropp; rörelse; a r t-ografi; immanensfilosofi; posthumanism; experimenterande; Gilles Deleuze; Felix Guattari; Early Childhood Education; förskoledidaktik;

    Sammanfattning : Den här uppsatsen undersöker experimenterande danspraktiker med ett- och tvååringar i förskolan, praktiskt och teoretiskt, vilket hittills endast studerats i ett fåtal studier och aldrig tidigare i ett empiriskt och praxisnära projekt med förskolans yngsta barn. Syftet är att undersöka hur danspraktiker kan göras möjliga och kommer till uttryck i experimenterande dans tillsammans med de allra yngsta barnen i förskolan när de görs till aktiva deltagare i danshändelsernas processer, utformning och innehåll i förskolan. LÄS MER

  2. 17. Att peka ut det osynliga i rörelse: En didaktisk studie av taktart i musik

    Författare :Cecilia Wallerstedt; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; listening skills; early childhood education; music listening; variation theory; learning study; children’s perspective; metre;

    Sammanfattning : The aim of this study is to examine what constitutes being able to discern time in music, as seen from the learner’s perspective. Listening is not only regarded as a higher mental process but also as a core skill in musical ability. Participants in the empirical study are 3 teachers and 27 children in a preschool class and in primary school. LÄS MER

  3. 18. Välviljans variationer : Moraliska gränsdragningar inom brottsofferjourer

    Författare :Anna Rypi; Sociologi; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; theory of social work; Social changes; Sociology; Criminology; crises; emotion work; voluntary work; crime victim support; interaction; morality; definition process; Care and help to handicapped; Social psychology; teorier om socialt arbete; Sociala förändringar; Sociologi; Kriminologi; Handikappade; vård och rehabilitering; Socialpsykologi;

    Sammanfattning : Voices from within the victim movement express a need for morality to have fixed boundaries between good and evil, right and wrong. However, such a morality is not always easy to define and uphold. It is thought important to consider the victims particular experiences, through another logic and morality than the strictly legally defined. LÄS MER

  4. 19. Från kombifeminism till rörelse : Kvinnlig serbisk organisering i förändring

    Författare :Sanja Obrenovic Johansson; Ali Hajighasemi; Eva Schmitz; Södertörns högskola; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Women’s organizations; aid; domestic donors; Kvinna till Kvinna; Sida; gift; reciprocity; power; dependency; trust; mistrust; Belgrade; Stockholm; Kvinnoorganisationer; bistånd; gåva; reciprocitet; makt; tillit; misstro; sociala rörelser; kollektiv identitet; Belgrad; Stockholm; Politics; Economy and the Organization of Society; Politik; ekonomi och samhällets organisering; Östersjö- och Östeuropaforskning; Baltic and East European studies;

    Sammanfattning : This study is about seven women’s organizations in Belgrade, Serbia and their relations to domestic and international donors during the period 2003-2006. My main research questions focus on their choices of either domestic or international cooperation partners. LÄS MER

  5. 20. Ett ämne i rörelse : Gymnastik för kvinnor och män i lärarutbildningen vid Gymnastiska Centralinstitutet/Gymnastik- och idrottshögskolan under åren 1944 till 1992

    Författare :Jane Meckbach; Suzanne Lundvall; Lars-Magnus Engström; Per Nilsson; Sigmund Loland; Gymnastik- och idrottshögskolan; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Ling gymnastics; Physical Education; teacher-training programme; Ling; gymnastics; gymnastics discourse; floor exercise; co-education; body movement culture; gender; institution; collective memory; legitimacy; semiotic; visual analysis; figuration; representation; aesthetics.; Education; Pedagogik; pedagogik;

    Sammanfattning : For almost 200 years the University College of Physical Education and Sports in Stockholm (former Royal Central Institute of Gymnastics; GCI later GIH; Stockholm College of Physical Education and Sports) has been educating PE teachers - and still does. In the very beginning and throughout the first 100 years, gymnastics was a major part of the studies at the insti-tute, and also in ordinary schools. LÄS MER