Sökning: "misstro"

Visar resultat 1 - 5 av 28 avhandlingar innehållade ordet misstro.

  1. 1. Social mättnad, relationell hunger : strategisk kommunikation i förändring när matindustrin utmanas av folklig misstro

    Författare :Maria Rosén; Institutionen för strategisk kommunikation; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; relationellt perspektiv; strategisk kommunikation; positioneringsteori; arena; expertis; känslor; multilog; konsumentengagemag; misstro; Livsmedel; relational perspective; strategic communication; positioning theory; arena; expertise; emotions; multilogue; consumer engagement; distrust; food;

    Sammanfattning : The purpose of the dissertation is to provide new knowledge on how strategic communication can be understood and practiced when companies and authorities are challenged by digitally organized citizens who mobilize dissatisfaction and question traditional experts. The dissertation is based on a relational perspective, which means interest in how different actors constitute themselves and relate to each other. LÄS MER

  2. 2. Från kombifeminism till rörelse : Kvinnlig serbisk organisering i förändring

    Författare :Sanja Obrenovic Johansson; Ali Hajighasemi; Eva Schmitz; Södertörns högskola; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Women’s organizations; aid; domestic donors; Kvinna till Kvinna; Sida; gift; reciprocity; power; dependency; trust; mistrust; Belgrade; Stockholm; Kvinnoorganisationer; bistånd; gåva; reciprocitet; makt; tillit; misstro; sociala rörelser; kollektiv identitet; Belgrad; Stockholm; Politics; Economy and the Organization of Society; Politik; ekonomi och samhällets organisering; Östersjö- och Östeuropaforskning; Baltic and East European studies;

    Sammanfattning : This study is about seven women’s organizations in Belgrade, Serbia and their relations to domestic and international donors during the period 2003-2006. My main research questions focus on their choices of either domestic or international cooperation partners. LÄS MER

  3. 3. Gäster hos verkligheten : en studie av journalistik, demokrati och politisk misstro

    Författare :Jesper Strömbäck; Göran Djupsund; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Journalistik; Politik och massmedia; Politiker; Opinionsbildning; Demokrati; Sverige; Other social sciences;

    Sammanfattning : The purpose of this study is threefold. First, to study the portrayal of politics and politicians in Swedish news journalism. Second, to study how the journalistic portrayal of politics and politicians, and people´s opinions about politicians, relate to one another. LÄS MER

  4. 4. Att övervinna misstro mot ekonomisk information: en fallstudie av Legoverken AB

    Författare :Gudrun Baldvinsdottir; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. Marknaden som mönster och monster. Ekonomiska experter och nyheter om ekonomi i Rapport 1978-1998

    Författare :Dino Viscovi; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :ekonomirapportering; experter; ekonominyheter; Rapport;

    Sammanfattning : "Marknaden" eller "den så kallade marknaden" är en ny gestalt i 1990-talets nyhetsrapportering. När statsminister Göran Persson aviserar tio extra miljarder till välfärdsreformer, meddelar SVT:s Rapport att: "Finansmarknaden reagerade omedelbart med misstro på Perssons utspel. Räntorna steg och kronan föll. LÄS MER