Sökning: "förskoledidaktik"

Visar resultat 1 - 5 av 10 avhandlingar innehållade ordet förskoledidaktik.

  1. 1. Mot en mindre profesjonalitet "Rase", tidlig barndom og Deleuzeoguattariske blivelser

    Detta är en avhandling från Stockholm : Department of Child and Youth Studies, Stockholm University

    Författare :Camilla Eline Andersen; Stockholms universitet.; [2015]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; professionalism; “race”; whiteness; subjectivity; early childhood education; Deleuze and Guattari; becomings; becoming-minor; micropolitics; cartography; new materialism; Early Childhood Education; förskoledidaktik;

    Sammanfattning : This thesis deals with professionalism in early childhood education in relation to «race» and whiteness in primarily a Norwegian landscape. The overall aim of the study is to investigate how sociomaterial «race»-events can be understood as constitutive of preschool teachers’ subjectivity. LÄS MER

  2. 2. Uppföljning och utvärdering för förändring pedagogisk dokumentation som grund för kontinuerlig verksamhetsutveckling och systematiskt kvalitetsarbete i förskolan

    Detta är en avhandling från Stockholm : Department of Child and Youth Studies, Stockholm University

    Författare :Ingela Elfström; Stockholms universitet.; [2013]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; preschool; assessment; evaluation; pedagogical documentation; development of practice; an immanent perspective; förskola; uppföljning; utvärdering; pedagogisk dokumentation; utvecklingsarbete; immanent perspektiv; Early Childhood Education; förskoledidaktik;

    Sammanfattning : The purpose of the study is to examine, in relation to the curriculum for the Swedish preschool demands of assessment, evaluation and documentation what kind of knowledge that becomes possible through the use of pedagogical documentation, and how this knowledge answers to expectations of development of content, form and organisation of the early childhood educational context. Another purpose is to examine what a post-pragmatic perspective and an immanent idea of evaluation can imply for the two-folded task of the preschool: the societal reproduction of knowledge and the staging of possibilities for children’s own production of knowledge. LÄS MER

  3. 3. Vilan i förskolan 1910-2013 Visuella material och visuell metodologi

    Detta är en avhandling från Stockholm : Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionen, Stockholms universitet

    Författare :Sofia Grunditz; Stockholms universitet.; [2018]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Early childhood Education and Care; Naptime; Visual Remake; Preschool history; Ethnography; Visual analysis; Ethnomethodology; förskola; vila; visuell remake; förskolehistoria; etnografi; visuell analys; etnometodologi; Early Childhood Education; förskoledidaktik;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to explore preschool naptime during the period 1910–2013 through visual materials, films and photographs produced by different actors for various purposes at various historical times, and to develop a visual methodology that works with complex visual materials. Even though naptime is central to everyday life in preschool, it is an activity that is rarely a focus of Early Childhood Education research. LÄS MER

  4. 4. Den unika möjligheten - en studie av den svenska förskolemodellen 1968-1998

    Detta är en avhandling från Stockholm : Department of Child and Youth Studies, Stockholm University

    Författare :Birgitta Hammarström-Lewenhagen; Stockholms universitet.; [2013]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Swedish preschool-model; educare; preschool didactics; equality; democratization; lifelong learning; social prevention; field of forces; discursive struggle; abductive textual analysis; Early Childhood Education; förskoledidaktik;

    Sammanfattning : The Swedish preschool-model interlaces care, nurturing and learning and is organised to solve twin functions; providing children a playbased learning-environment and enabling parents to combine parenthood with work.The model was developed within the social sector then incorporated into the educational system 1998. LÄS MER

  5. 5. Så är det ju - den blir aldrig färdig! En etnografisk studie om förskolepedagogers arbete med pedagogisk dokumentation

    Detta är en avhandling från Stockholm : Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionen, Stockholms universitet

    Författare :Charlotte Holmberg; Stockholms universitet.; [2015]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Pedagogical documentation; preschool; curriculum; realization arena; frame factors; ethnography; Pedagogisk dokumentation; förskola; läroplan; realiseringsarena; ramfaktorer; etnografi; Early Childhood Education; förskoledidaktik;

    Sammanfattning : This dissertation is about educators work with pedagogical documentation in Swedish preschools. The purpose has been to investigate how pedagogical documentation is realized in everyday work in two preschools and examine how educators express themselves on purposes, opportunities and difficulties with this approach. LÄS MER