Sökning: "curriculum intentions"

Visar resultat 11 - 15 av 34 avhandlingar innehållade orden curriculum intentions.

  1. 11. Utbildningsplaner och reformimplementering : Sjuksköterskeutbildningen i fokus

    Författare :Inger Ahlgren; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Education; educational reform; nursing education; curriculum; political intention; implementation; transformation; organizational culture; nursing profession and triangulation; Pedagogik; Education; Pedagogik; pedagogik; Education;

    Sammanfattning : This study describes the course of events within the area of health care with regard to two educational reforms in Sweden: the 1982 reform of certain middle length health care education called the Health Care 77 reform and the 1993 University and College reform. As a result of the first of these reforms, the nursing education was transformed from an education on the secondary school level to a university college level. LÄS MER

  2. 12. Contrasting language-in-education policy intentions, perceptions and practice : the use of English and Kreol Seselwa in the Seychelles

    Författare :Justin Zelime; Mats Deutschmann; Anders Steinvall; Angeline Mbogo Barrett; Umeå universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Code switching; Kreol Seselwa Seychelles Creole ; L2 Medium of Instruction; Post Colonialism; Language Policy; Translanguaging; Bilingualism; Multilingualism; language studies; språkvetenskap;

    Sammanfattning : Many studies have shown that Second Language (L2) Medium of Instruction (MoI) policies in Africa are linked to educational inequity, substandard teaching practice, low literacy skills and poor overall academic performance. In the light of this background, this thesis aims to make a more thorough inquiry into questions related to language-in-education policies, L2 as MoI, and academic success in the Seychelles, a small island nation in the Indian Ocean. LÄS MER

  3. 13. The influence of national curricula and national assessments on teachers’ beliefs about the goals of school mathematics

    Författare :Björn Palmberg; Torulf Palm; Ole Björkqvist; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; mathematical competence; competency goals; policy; reform; national curriculum; national assessment; teachers’ goals; teachers’ belief change; didactics of mathematics; matematikdidaktik;

    Sammanfattning : What students should learn in school and therefore also what teachers should teach is an important issue worldwide. Mathematics teaching (and teaching in other subjects) is often regulated by some form of governing text in a written curriculum communcating a set of standards. LÄS MER

  4. 14. Samhällskunskap från styrdokument till undervisning : Tjugo lärare ramar in vad som påverkar deras praktik

    Författare :Joakim Öberg; Hans Albin Larsson; Ellen Almers; Anna Johnsson Harrie; Ingemar Ottosson; Jönköping University; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Social studies; civics; social studies didactics; civic didactics; social studies teaching; civics teaching; citizenship education; subject-based teaching and learning; curriculum theory; frame factor theory; lifeworld phenomenology; hermeneutics; qualitative interviews; Samhällskunskap; samhällskunskapsdidaktik; samhällskunskapsundervisning; ämnesdidaktik; läroplansteori; ramfaktorteori; livsvärldsfenomenologi; hermeneutik; kvalitativ intervju;

    Sammanfattning : Syftet med denna samhällskunskapsdidaktiska avhandling är att undersöka vad samhällskunskapslärare själva upplever som de viktigaste påverkansfaktorerna för transformeringen av samhällskunskapsämnet utifrån intentionerna i styrdokumenten (formuleringsarenan) till samhällskunskap som undervisning (realiseringsarenan), samt hur detta upplevs ha förändrats över tid. Det är således vad som händer mellan formuleringsarenan och realiseringsarenan, det vill säga tranformeringsarenan, som är i fokus. LÄS MER

  5. 15. Teknik och genus i skapandet av gymnasieskolans teknikprogram : Översättningar och gränsarbete på tre nivåer

    Författare :Merith Fröberg; Boel Berner; Johanna Esseveld; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Boundary work; curriculum change; gender; technology; technology education; technology programme; translations; upper secondary school; Genus; gränsarbete; gymnasieskola; läroplansförändring; teknik; teknikprogrammet; teknisk utbildning; översättningar; Technology and social change; Teknik och social förändring;

    Sammanfattning : Under 1990-talet uppmärksammade politiker och tekniskt näringsliv att antaletelever på teknisk gymnasieutbildning hade minskat kraftigt. Detta befarades kunna leda till brist på utbildade tekniker och ingenjörer och i förlängningen äventyra landets ekonomi. LÄS MER