Sökning: "curriculum intentions"
Visar resultat 11 - 15 av 34 avhandlingar innehållade orden curriculum intentions.
11. Utbildningsplaner och reformimplementering : Sjuksköterskeutbildningen i fokus
Sammanfattning : This study describes the course of events within the area of health care with regard to two educational reforms in Sweden: the 1982 reform of certain middle length health care education called the Health Care 77 reform and the 1993 University and College reform. As a result of the first of these reforms, the nursing education was transformed from an education on the secondary school level to a university college level. LÄS MER
12. Contrasting language-in-education policy intentions, perceptions and practice : the use of English and Kreol Seselwa in the Seychelles
Sammanfattning : Many studies have shown that Second Language (L2) Medium of Instruction (MoI) policies in Africa are linked to educational inequity, substandard teaching practice, low literacy skills and poor overall academic performance. In the light of this background, this thesis aims to make a more thorough inquiry into questions related to language-in-education policies, L2 as MoI, and academic success in the Seychelles, a small island nation in the Indian Ocean. LÄS MER
13. The influence of national curricula and national assessments on teachers’ beliefs about the goals of school mathematics
Sammanfattning : What students should learn in school and therefore also what teachers should teach is an important issue worldwide. Mathematics teaching (and teaching in other subjects) is often regulated by some form of governing text in a written curriculum communcating a set of standards. LÄS MER
14. Samhällskunskap från styrdokument till undervisning : Tjugo lärare ramar in vad som påverkar deras praktik
Sammanfattning : Syftet med denna samhällskunskapsdidaktiska avhandling är att undersöka vad samhällskunskapslärare själva upplever som de viktigaste påverkansfaktorerna för transformeringen av samhällskunskapsämnet utifrån intentionerna i styrdokumenten (formuleringsarenan) till samhällskunskap som undervisning (realiseringsarenan), samt hur detta upplevs ha förändrats över tid. Det är således vad som händer mellan formuleringsarenan och realiseringsarenan, det vill säga tranformeringsarenan, som är i fokus. LÄS MER
15. Teknik och genus i skapandet av gymnasieskolans teknikprogram : Översättningar och gränsarbete på tre nivåer
Sammanfattning : Under 1990-talet uppmärksammade politiker och tekniskt näringsliv att antaletelever på teknisk gymnasieutbildning hade minskat kraftigt. Detta befarades kunna leda till brist på utbildade tekniker och ingenjörer och i förlängningen äventyra landets ekonomi. LÄS MER