Sökning: "Katarina Gustafson"

Visar resultat 1 - 5 av 7 avhandlingar innehållade orden Katarina Gustafson.

  1. 1. Vi och dom i skola och stadsdel : Barns identitetsarbete och sociala geografier

    Författare :Katarina Gustafson; Solveig Hägglund; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :Social sciences; ethnography; narratives; children; identity; social geography; school; school choice; segregation; SAMHÄLLSVETENSKAP; pedagogik; Education;

    Sammanfattning : The thesis is an ethnographic study of children’s identity work and social geographies in the schools and neighbourhoods of a Swedish suburb. The aim of the reported research is to study children’s agency and their narratives of different places. LÄS MER

  2. 2. Protection of the developing brain with trophic factors. Signaling through serine/threonine kinase pathways

    Författare :Katarina Gustafson Brywe; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :hypoxia-ischemia; neonatal; brain; growth factors; ser thr kinases;

    Sammanfattning : Background: Perinatal asphyxia still constitutes a clinical hazard associated withconsiderable neurologic morbidity. There is today no therapy in clinical use toprotect the brain after such insult. LÄS MER

  3. 3. Att navigera på en lokal skolmarknad:en studie av valfrihetens geografi i tre skolor

    Författare :Anna Ambrose; Nihad Bunar; Katarina Gustafson; Daniel Sundberg; Department of Child and Youth Studies Faculty of Social Sciences Stockholm University; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; geography of school choice; place and space; school choice strategies; marketisation; rumours; school habitus; hot and cold knowledge; skolvalfrihetens geografi; plats och rum; strategier för skolval; marknadisering; skol habitus; rykten; skolmarknad; Utbildningsvetenskapliga studier; Studies in the Educational Sciences; Utbildningsvetenskapliga studier; Studies in the Educational Sciences;

    Sammanfattning : This thesis explores and analyses how school choices are made and perceived in an urban local school market. The thesis uses concepts from the French sociologist Pierre Bourdieu and theories working with the concept of place and space. LÄS MER

  4. 4. Att navigera på en skolmarknad : en studie av valfrihetens geografi i tre skolor

    Författare :Anna Ambrose; Nihad Bunar; Katarina Gustafson; Daniel Sundberg; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; geography of school choice; place and space; school choice strategies; marketisation; rumours; school habitus; hot and cold knowledge.; skolvalfrihetens geografi; plats och rum; strategier för skolval; marknadisering; skol habitus; rykten; skolmarknad; Child and Youth Science; barn- och ungdomsvetenskap;

    Sammanfattning : Avhandlingen beskriver och analyserar hur skolvalfriheten som policy, det vill säga uppfattad möjlighet och hot tar sig i uttryck i vardaglig praktik. Aspekter av diskurser, praktiker analyseras i avhandlingen utifrån olika aktörers handlingshorisonter. LÄS MER

  5. 5. Barns samspel bortom förskolans väggar : Om yngre barns samspel och platsskapande på förskolegården och i en mobil förskola

    Författare :Carina Berkhuizen; Katarina Gustafson; Eva Änggård; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Pedagogy; interaction; context; preschool; children; fantasy play; play; mobile preschool; interpretive reproduction; place; agency; ethnography; spatiality; physical; social; environment; environmental psychology; preschool teacher; artifact; preschool yard; bus; pedagogik; samspel; kontext; sammanhang; förskola; barn; fantasilek; lek; mobil förskola; tolkande reproduktion; agens; plats; etnografi; rumslighet; fysisk; social; miljö; miljöpsykologi; förskollärare; pedagog; artefakt; förskolegård; buss; Pedagogik; Education;

    Sammanfattning : The general aim of this thesis is to explore the relations between children’s interaction and places within preschool activities. How children’s interaction opportunities are conditioned by the physical and social environment in the preschool yard (study I), as well as place-making processes in various contexts in mobile preschool activities (studies II and III), are examined within the framework of this purpose. LÄS MER