Sökning: "interaktion musik"

Visar resultat 1 - 5 av 11 avhandlingar innehållade orden interaktion musik.

  1. 1. Interaktion och kunskapsutveckling : en studie av frivillig musikundervisning

    Författare :Tore West; Anna-Lena Rostvall; Staffan Selander; Roger Säljö; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; HUMANIORA; HUMANITIES; music teaching; music learning; music education; music school; micro-ethnography; critical discourse analysis; interaction; power; musicology; institution; cognitive schema; Music Education; musikpedagogik; Music education;

    Sammanfattning : In a joint dissertation project, 11 brass instrument and guitar lessons, with 4 teachers and 21 students aged 9-35 years, were videotaped, transcribed and ana­lyzed. Two were group lessons and 9 were private lessons. LÄS MER

  2. 2. Släpp sångarna loss! : Genus, gestaltningsnormer och konstnärligt handlingsutrymme i opera

    Författare :Tove Dahlberg; Wilhelm Carlsson; Tiina Rosenberg; Astrid Kvalbein; Stockholms konstnärliga högskola; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; HUMANIORA; HUMANITIES; opera; gestaltning; sångare; röstfack; sopran; mezzo; roll; byxroll; genus; genusnyfiken; norm; normkreativ; normkritik; handlingsutrymme; agens; femininitet; maskulinitet; ickebinär; klassisk musik; approximativ intonation; intimitet; sexualitet; dragking; sårbarhet; tillit; Degree of Doctor of Philosophy in Fine Arts in Performative and Media Based Practices with Specialisation in Opera; Degree of Doctor of Philosophy in Fine Arts in Performative and Media Based Practices with Specialisation in Opera;

    Sammanfattning : Abstract:My dissertation is taken from an opera singer’s perspective and the aim is three-fold: ·         to investigate and problematize how gender and performance norms are reproduced on the opera stage·         to provide tools and propose approaches to transform gender perspective and norm critique into a creative artistic practice, enabling conscious and active artistic choices in relation to gender and performance norms·         to explore ways to expand the singer's artistic agency. The artistic research project draws on knowledge from both my own practice as a professional opera singer and my collaborators’ experiences from the worlds of opera, classical music and theatre. LÄS MER

  3. 3. Barns medierade värld : syskonsamspel, lek och konsumtion

    Författare :Ylva Ågren; Karin Aronsson; Karin Helander; Anna Sparrman; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; social interaction; meaning making; positionings; siblings; age; generation; mediatization; media; computer games; play practices; consumption; communities of practice; cultural capital; taste; negotiations; child-hood studies; barnkultur; aktörskap; social interaktion; meningsskapande; positioneringar; syskonskap; åldersordning; medialisering; medier; datorspel; lek; musik; TV; konsumtion; praktikgemenskap; kulturellt kapital; smak; förhandlingar; Child and Youth Science; barn- och ungdomsvetenskap;

    Sammanfattning : This thesis focuses on sibling interaction and children’s everyday media practices in their homes. Ten sibling pairs, aged four to nine years, have been followed in their homes during a six-month period with media ethnographic methods. The data mainly consist of video recorded sibling interactions. LÄS MER

  4. 4. Öppenhet och medvetenhet : en fenomenologisk studie av musikdidaktisk interaktion

    Författare :Cecilia Ferm; Luleå tekniska universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Musikpedagogik; Music Education;

    Sammanfattning : My interest in the problem I have chosen has grown from my practise as a music teacher in Swedish compulsory schools. My ontological and epistemological standpoints belong to a life-world-phenomenological way of thinking. LÄS MER

  5. 5. När kulturer spelar med i klassrummet : En sociokulturell studie av ungdomars lärande i musik

    Författare :Annette Mars; Sidsel Karlsen; Luleå tekniska universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Musikpedagogik; Music Education;

    Sammanfattning : Avhandlingen undersöker ungdomars lärande i musik utifrån ett sociokulturellt perspektiv. De två delstudierna är genomförda med en teoretisk utgångspunkt som gör gällande att människor lär sig musik i samspel med andra människor samt att de använder sig av medierande verktyg i de lärsituationer de deltar i, vidare involveras den proximala utvecklingszonen, samt muntlig och skriftlig lärandekultur. LÄS MER