Sökning: "genres"

Visar resultat 16 - 20 av 237 avhandlingar innehållade ordet genres.

  1. 16. Studiebesök i religionskunskapsundervisningen : Elevers tal om islam före, under och efter ett moskébesök

    Författare :Thérèse Halvarson Britton; Kerstin von Brömssen; Sidsel Lied; Bodil Liljefors-Persson; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; field visit; mosque; classroom study; Islam; dialogue theory; the interpretive approach; speech genres; religious education; representation; Studiebesök; moské; klassrumsstudie; islam; representation; trosrepresentant; talgenre; en tolkande ansats; dialogteori; religionsdidaktik; Pedagogiskt arbete; Educational Work;

    Sammanfattning : One aim with the Swedish non-confessional religious education is to increase students’ understanding and respect for different ways of thinking and behaving. One opportunity to reflect upon other people's interpretations of life, are field visits. Many teachers and students want to make field visits but few actually do. LÄS MER

  2. 17. Dramatikern Stagnelius

    Författare :Paula Henrikson; Bengt Landgren; Roland Lysell; Börje Räftegård; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Literature; Erik Johan Stagnelius; Lorenzo Hammarsköld; P. D. A. Atterbom; Swedish Romanticism; German idealism; drama; theater; dialogue; reflection; literary genres; genre theory; poetics; aesthetics; Litteraturvetenskap; Literature; Litteraturvetenskap;

    Sammanfattning : The dissertation concerns the dramatic works of Erik Johan Stagnelius (1793–1823) and the status of drama in Swedish Romanticism. Stagnelius, who is considered one of the main representatives of literary Romanticism in Sweden, has however in the twentieth century been acclaimed primarily for his lyrical writings. LÄS MER

  3. 18. La Commission européenne et ses pratiques communicatives : Étude des dimensions linguistiques et des enjeux politiques des communiqués de presse

    Författare :Maria Lindholm; Jan Anward; Geert Jacobs; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; European Commission; EU; press releases; EU communication policy; communicative practices; communicative dilemma; communicative genres; communication situation; genre analysis; ethnography; tense variation; text pattern; text production; Europeiska kommissionen; EU; pressmeddelanden; EU:s kommunikationspolitik; kommunikativa praktiker; kommunikativt dilemma; kommunikativa genrer; kommunikationssituation; genreanalys; etnografi; tempusvariation; textmönster; textproduktion; Languages and linguistics; Språkvetenskap;

    Sammanfattning : I den här avhandlingen studeras Europeiska kommissionens kommunikativa praktiker i ljuset av de pressmeddelanden som dagligen distribueras till världens största presskår i Bryssel, men också via internet till andra journalister och allmänheten.Övergripande syften med avhandlingen är att beskriva textproduktionen i denna en av världens största textproducenter och att lyfta fram den, hittills förvånansvärt osynliga, språkliga dimensionen av kommissionens kommunikation. LÄS MER

  4. 19. Språkbruk och interaktion i en svensk pingstförsamling : En kommunikationsetnografisk studie : a study in the ethnography of communication

    Författare :Ulla Moberg; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Scandinavian languages - general; dialogism; ethnography of communication; communicative competence; conversation analysis; interaction in contexts; speech genres; intersubjectivity; the Pentecostal Movement; Swedish; Nordiska språk - allmänt; Scandinavian languages; Nordiska språk; nordiska språk; Scandinavian Languages;

    Sammanfattning : This dissertation is based on the assumption that text and context form an integrated, indissoluble whole when meanings are created, renegotiated and interpreted in human interaction in different speech events. With the aid of a combination of ethnographic and conversation-analytical methods an investigation is made of the ways in which a number of members of a Pentecostal church in a medium-sized Swedish town interact with one another and with persons who have not made a personal avowal as Christians. LÄS MER

  5. 20. Man liksom bara skriver : skrivande och skrivkontexter i grundskolans år 7 och 8

    Författare :Birgitta Norberg Brorsson; Per Ledin; Frøydis Hertzberg; Örebro universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; compulsory school; writing contexts; school genres; structure; style; response; knowledge-out-of-context; individual; narrative; in-service training; subject didactics; time; work teams; institution; grundskola; skrivkontexter; skolgenrer; struktur; stil; respons; individ; berättande; kompetensutveckling; ämnesdidaktik; tid; arbetslag; institution; Swedish language; Svenska språket; Svenska språket; Swedish Language;

    Sammanfattning : You just kind of write. Writing and writing contexts in the years 7 and 8 of the compulsory school. LÄS MER