Sökning: "Pedagogy"

Visar resultat 21 - 25 av 1714 avhandlingar innehållade ordet Pedagogy.

  1. 21. Lärare av idag. Om konstitueringen av identitet och roll

    Författare :Göran Brante; Torgny Ottosson; Carola Aili; Utbildningsvetenskap; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; pedagogy; teacher work conditions; relations; work complexities; pedagogy;

    Sammanfattning : This thesis comprises four articles and a summarizing text. The articles build on three sets of data regarding various aspects of the teaching profession. LÄS MER

  2. 22. Ledares aktionslärande : Att styra och följa lärandeprocesser i arbetslivet

    Författare :Gunilla Ericsson; Solveig Hägglund; Annica Löfdahl; Mohamed Chaib; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; action learning; leadership; interaction; process; experiential learning; adult education; Education; Pedagogik; Pedagogik; Pedagogy;

    Sammanfattning : AbstractThis study reports a project within which leaders in a local government administration develop their skills about and in action learning. The main focus is on the conditions that are needed in an action learning process. LÄS MER

  3. 23. Educational evaluation of an interactive multimedia learning platform : computerized educational platform in heat and power technology

    Författare :Vitali Fedulov; Torsten Fransson; Ambjörn Naeve; KTH; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; e-learning; computerized education; knowledge management; pedagogy; technology enhanced learning; Education; Pedagogik;

    Sammanfattning : Learning materials have multiple forms, such as books, overhead slides, computer files, blackboard notes by teachers, narration to the notes, video/audio tapes etc. Since the forms are highly inhomogeneous, it becomes difficult to collect and practically use them by a particular learner for individual study at home. LÄS MER

  4. 24. En elev - en dator : kunskapsbildningens kvalitet och villkor i den datoriserade skolan

    Författare :Håkan Fleischer; Elsie Anderberg; Thomas Karlsohn; Lars Naeslund; Jönköping University; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Social Sciences; Educational Sciences; Pedagogy; Samhällsvetenskap; Utbildningsvetenskap; Pedagogik; One-to-one; knowledge formation; knowledge qualities; phenomenology; phenomenography; knowledge society; stretched knowledge; performative knowledge; En-till-en; kunskapsbildning; kunskapskvalitet; fenomenologi; fenomenografi; kunskapssamhälle; stretchad kunskap; performativ kunskap; Pedagogik; Pedagogics;

    Sammanfattning : Avhandlingen behandlar införande av varsin dator till elever och lärare, här kallat en-till-en. Syftet är att bidra med kunskap om hur en-till-en påverkar lärande. Särskilt fokus ligger på kunskapsproduktionens karaktär och kvalitet och på förhållanden i den svenska skolan. LÄS MER

  5. 25. Den subtila ojämlikheten : Om grundskolors materiella förutsättningar och elevers utbildningsmöjligheter

    Författare :Pär Isling Poromaa; Kerstin Holmlund; Agneta Hult; Nihad Bunar; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; institutional habitus; materiality; pedagogy; compulsory school; social class; institutionell habitus; materialitet; pedagogik; grundskola; social klass; pedagogik; Education;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to examine compulsory schools' material conditions in relation to students' learning opportunities and schools staffs’ opportunities to educate. The thesis consists of four published peer-reviewed articles. LÄS MER