Sökning: "teacher work conditions"
Visar resultat 1 - 5 av 106 avhandlingar innehållade orden teacher work conditions.
1. Digitala speglar : föreställningar om lärarrollen och kön i lärarstudenters bilder
Sammanfattning : Syftet med avhandlingen är att undersöka visualiserade föreställningar om bildläraryrket vid Lärarutbildningen genom att analysera hur bildlärarstudenter i digital bild gestaltar sig som lärare, samt betydelser av kön i dessa bilder. Bilderna har analyserats diskursivt för att söka svar på frågorna: Vad är det i lärarrollen som kommer till uttryck i dessa bilder? Vilka betydelser av kön visualiseras? Vilka visuella grepp har bildmakarna använt? Hur kan man förstå de val studenterna gjort? Det empiriska materialet består av femtionio bilder, gjorda av fyrtiofem kvinnor och fjorton män. LÄS MER
2. Det sitter inte i väggarna : Yrkesidentiteter i lärares berättelser om skola och arbete
Sammanfattning : This dissertation deals with the changing conditions for schools and the teaching profession from a teachers’ perspective. The process of the global restructuring of national educational systems that gained momentum in Sweden in the 1990s, involved the introduction of a school voucher system, competition mechanisms and the decentralization of responsibilities to schools and teachers. LÄS MER
3. Världens opålitlighet : Begreppsanalys av livsförståelsearbete i särskolan
Sammanfattning : This thesis presents a study of the work of understanding one’s life. The work of understanding one’s life is what I call the work that pupils in special school and special school for adults (education for pupils, children as well as adults with intellectual challenges) themselves initiate. LÄS MER
4. Hur kan ekonomi göras begripligt? : En studie om villkor för kraftfull ekonomiundervisning i samhällskunskap
Sammanfattning : This thesis seeks to understand what constitutes important economics knowledge from a disciplinary perspective and how such knowledge is recontextualized in textbooks and teacher training to become teachable to social studies students in Sweden’s upper secondary schools. It consists of four substudies: two covering disciplinary economics knowledge and two covering preservice social studies teachers. LÄS MER
5. Slöjdundervisning i grundsärskolan : En didaktisk studie om förutsättningar för Bildning
Sammanfattning : The aim of this thesis is to increase knowledge about sloyd education in compulsory school for students with intellectual disability (CSID). The thesis is based in critical-constructive didactic theory and takes an interest in how sloyd education can create conditions for students to acquire Bildung, in terms of self-determination, co-determination and solidarity. LÄS MER