Sökning: "Pedagogy"
Visar resultat 16 - 20 av 1663 avhandlingar innehållade ordet Pedagogy.
16. Demokratins Stöttepelare : En studie av lärarstuderandes demokratiuppfattningar
Sammanfattning : The aim of this thesis is to analyse and describe the way prospective teachers of social science understand democracy and its conditions, and, on the basis of these descriptions, to discuss the actual and possible forms and contents of teaching democracy both in upper secondary school and in teacher training.The assumption is that students’ conceptions of democracy are influenced by the society they live in and the education they receive. LÄS MER
17. Förberedelse för särskildhet : Särskolans pedagogiska arbete i ett verksamhetsteoretiskt perspektiv
Sammanfattning : Preparing for segregation. Educational work within the Swedish special school - an activity theoretical approachThis study aims at illuminating what is special about Särskolan’s pedagogical work. LÄS MER
18. Handledning som verktyg och rum för reflektion : En studie av specialpedagogers handledningssamtal
Sammanfattning : När specialpedagogen använder handledning som verktyg söker hon åstadkomma förändring genom att ge pedagogerna råd. Fokus i samtalet riktas framförallt på barnet och på pedagogens arbete. Specialpedagogen kan ses som en slags expert på området barn i svårigheter och den pedagogiska praktiken. LÄS MER
19. Ledares aktionslärande : Att styra och följa lärandeprocesser i arbetslivet
Sammanfattning : AbstractThis study reports a project within which leaders in a local government administration develop their skills about and in action learning. The main focus is on the conditions that are needed in an action learning process. LÄS MER
20. Educational evaluation of an interactive multimedia learning platform : computerized educational platform in heat and power technology
Sammanfattning : Learning materials have multiple forms, such as books, overhead slides, computer files, blackboard notes by teachers, narration to the notes, video/audio tapes etc. Since the forms are highly inhomogeneous, it becomes difficult to collect and practically use them by a particular learner for individual study at home. LÄS MER