Sökning: "IT i utbildning"

Visar resultat 26 - 30 av 401 avhandlingar innehållade orden IT i utbildning.

  1. 26. Mobbning i arbete : arbetsorganiseringens inverkan på handlingsutrymmet och mobbningprocessen

    Författare :Louise Svensson; Anders Bruhn; Ola Agevall; Örebro universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; mobbing; bullying; exclusion; workplace; discretion; negotiation; formal informal; norms; outsiders; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; Social sciences; Socialvetenskap; Sociology; Sociologi; Sociologi; Sociology;

    Sammanfattning : The aim of this dissertation is to identify and analyze organizational characteristics and interactional forces within the workplace organization that may affect the mobbing process. The empirical basis comprises 20 semistructured interviews with victims, observers, and bullies. LÄS MER

  2. 27. Utbildning på (o)lika villkor : Om kön och etnisk bakgrund i grundskolan

    Författare :Sara Högdin; Astrid Schlytter; Stig Elofsson; Rafael Lindqvist; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Education; School; Children; Sex; Gender; Immigrant; Social work; Socialt arbete; socialt arbete; Social Work;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to examine children’s educational conditions in senior compulsory school. The purpose is to compare girls and boys’ conditions on the basis of ethnical background. The thesis includes four articles. LÄS MER

  3. 28. Policy professionals in civil society organizations : Struggling for influence

    Författare :Joanna Mellquist; Adrienne Sörbom; Stefan Svallfors; Åsa Wettergren; Södertörns högskola; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; civil society; policy professionals; professionalization; organization; advocacy; strategy; member; mediatization; field theory; capital; decoupling; logic of influence; organizational hypocrisy; myth; Politics; Economy and the Organization of Society; Politik; ekonomi och samhällets organisering;

    Sammanfattning : The professionalization of civil society organizations coupled with an elite-driven policy process has fostered the rise of policy professionals in civil society organizations (CSOs). This dissertation explores the role and functioning of policy professionals in CSOs, describing and analyzing how CSOs’ hiring of such expertise contributes to processes of professionalization within civil society, including what that entails from a normative perspective. LÄS MER

  4. 29. Asymmetriskt påverkat beslutsfattande i IT-projekt

    Författare :Leif Marcusson; Christer Carlsson; Evert Gummesson; Högskolan i Kalmar; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Projekt; Beslut; Beslutsfattande; Asymmetri; Informatics; Informatik; Företagsekonomi; Business administration; Informatik;

    Sammanfattning : Denna avhandlings resultat är en modell för asymmetriskt påverkat be-slutsfattande. Upprinnelsen till avhandlingen var ett beslutsmöte i ett IT-projekt, där projektledaren inte förstod beställarens/beslutsfattarens val av informationssystem. Problemsituationen ledde fram till att följande fem forskningsfrågor utkristalliserades. 1. LÄS MER

  5. 30. Uses of History in History Education

    Författare :Robert Thorp; Monika Vinterek; Henrik Åström Elmersjö; Stuart Foster; Umeå universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Uses of history; historical culture; historical consciousness; history education; historical media; textbooks; popular history magazines; history teachers; Historiebruk; historiekultur; historiemedvetande; historieundervisning; historiska medier; läroböcker; populärhistoriska tidskrifter; historielärare; historia med utbildningsvetenskaplig inriktning; history of education; historia; History; historiedidaktik; didactics of history; Utbildning och lärande;

    Sammanfattning : This compilation thesis contains an introductory chapter and four original articles. The studies comprising this thesis all concern aspects of how historical culture is constituted in historical media and history teachers’ narratives and teaching. LÄS MER