Sökning: "IT i utbildning"
Visar resultat 26 - 30 av 401 avhandlingar innehållade orden IT i utbildning.
26. Mobbning i arbete : arbetsorganiseringens inverkan på handlingsutrymmet och mobbningprocessen
Sammanfattning : The aim of this dissertation is to identify and analyze organizational characteristics and interactional forces within the workplace organization that may affect the mobbing process. The empirical basis comprises 20 semistructured interviews with victims, observers, and bullies. LÄS MER
27. Utbildning på (o)lika villkor : Om kön och etnisk bakgrund i grundskolan
Sammanfattning : The aim of this thesis is to examine children’s educational conditions in senior compulsory school. The purpose is to compare girls and boys’ conditions on the basis of ethnical background. The thesis includes four articles. LÄS MER
28. Policy professionals in civil society organizations : Struggling for influence
Sammanfattning : The professionalization of civil society organizations coupled with an elite-driven policy process has fostered the rise of policy professionals in civil society organizations (CSOs). This dissertation explores the role and functioning of policy professionals in CSOs, describing and analyzing how CSOs’ hiring of such expertise contributes to processes of professionalization within civil society, including what that entails from a normative perspective. LÄS MER
29. Asymmetriskt påverkat beslutsfattande i IT-projekt
Sammanfattning : Denna avhandlings resultat är en modell för asymmetriskt påverkat be-slutsfattande. Upprinnelsen till avhandlingen var ett beslutsmöte i ett IT-projekt, där projektledaren inte förstod beställarens/beslutsfattarens val av informationssystem. Problemsituationen ledde fram till att följande fem forskningsfrågor utkristalliserades. 1. LÄS MER
30. Uses of History in History Education
Sammanfattning : This compilation thesis contains an introductory chapter and four original articles. The studies comprising this thesis all concern aspects of how historical culture is constituted in historical media and history teachers’ narratives and teaching. LÄS MER