Sökning: "Företagsekonomi"

Visar resultat 1 - 5 av 1502 avhandlingar innehållade ordet Företagsekonomi.

  1. 1. A paradigm questioned a study of how the cultural relativity of modern management knowledge confines

    Detta är en avhandling från Umeå : Företagsekonomi

    Författare :Olof Wahlberg; Mittuniversitetet.; Umeå universitet.; [2003]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SOCIAL SCIENCES Business and economics Business studies; SAMHÄLLSVETENSKAP Ekonomi Företagsekonomi; Företagsekonomi; SOCIAL SCIENCES Business and economics; SAMHÄLLSVETENSKAP Ekonomi; företagsekonomi; Business Studies; management knowledge; cross-cultural management; development aid; technical assistance;

    Sammanfattning : This study is based upon the double proposition that a transfer of modern management knowledge is an important component of the development assistance given to Third World countries and that this knowledge has a cultural basis thatrestricts its transferability. The very essence of the cultural basis is thought to consist of culture contingent implicit assumptions about phenomena in the reality. LÄS MER

  2. 2. Essays on the value relevance of financial statment information

    Detta är en avhandling från Umeå : Företagsekonomi

    Författare :Henrik Nilsson; Umeå universitet.; [2003]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Business studies; Equity valuation; stock market; financial accounting; insider trading; Företagsekonomi; SOCIAL SCIENCES Business and economics Business studies; SAMHÄLLSVETENSKAP Ekonomi Företagsekonomi; företagsekonomi; Business Studies;

    Sammanfattning : This thesis consists of an introductory chapter and four self-contained essays on the value relevance of financial statement information.Essay 1: The purpose of this essay is to examine relevance of environmental information from an investor’s perspective. LÄS MER

  3. 3. Datorbaserad kassaplanering

    Detta är en avhandling från Umeå : Umeå universitet

    Författare :Claes-Göran Larsson; Umeå universitet.; [1976]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Företagsekonomi; Redovisning; Databehandling; Allmänt; SOCIAL SCIENCES Business and economics Business studies; SAMHÄLLSVETENSKAP Ekonomi Företagsekonomi; företagsekonomi; Business Studies;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Utveckling av turistdestinationer genom samarbete

    Detta är en avhandling från Uppsala : Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jörgen Elbe; Uppsala universitet.; Högskolan Dalarna.; [2002]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SOCIAL SCIENCES Business and economics Business studies; SAMHÄLLSVETENSKAP Ekonomi Företagsekonomi; Business Studies; företagsekonomi; Business studies; Tourist destinations; events; business development; cooperation; network perspective; Företagsekonomi; Turistdestinationer; evenemang; affärsutveckling; samarbete; nätverksperspektiv;

    Sammanfattning : In this thesis tourist destinations are considered as networks of business actors inside and outside the destination, such as producers of attractions or supporting services and different kinds of intermediaries. These actors are interdependent, since they provide the different components of a generic tourist product. LÄS MER

  5. 5. The diffusion of a balanced scorecard in a divisionalized firm Adoption and implementation in a practical context

    Detta är en avhandling från Umeå : Företagsekonomi

    Författare :Simone Wenisch; Umeå universitet.; [2004]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Business studies; diffusion of innovations; intra-firm diffusion; management accounting change; Balanced Scorecard; network perspective; implementation process; Företagsekonomi; SOCIAL SCIENCES Business and economics Business studies; SAMHÄLLSVETENSKAP Ekonomi Företagsekonomi;

    Sammanfattning : Diffusion studies are commonly associated with the dissemination of innovations across legally and economically independent organizational units. Suggesting a new perspective on the existing diffusion literature, this thesis argues that diffusion of innovations is a relevant issue to study also on a (formally) micro–level of investigation. LÄS MER