Sökning: "verbal learning"

Visar resultat 31 - 35 av 128 avhandlingar innehållade orden verbal learning.

  1. 31. Lässvårigheter, språklig förmåga och skolresultat i tidiga skolår : en undersökning av 44 elever i årskurs 2 till 3

    Författare :Maria Levlin; Kirk Sullivan; Åke Olofsson; Jakob Åsberg; Umeå universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; reading difficulties; oral language comprehension; reading comprehension; educational outcome; Swedish national tests; learning; Lässvårigheter; språkförståelse; läsförståelse; skolresultat; nationella prov; lärande; Linguistics; lingvistik;

    Sammanfattning : I skolverkets rapporter framkommer att ca 15-20 % av eleverna inte klarar nationella proven i grundskolan. Varje år går även alltför många elever ut grundskolan utan behörighet till något av de nationella gymnasieprogrammen. LÄS MER

  2. 32. Skriftbruk i vardagsliv och i sfi-utbildning : En studie av fem kurdiska sfi-studerandes skriftbrukshistoria och skriftpraktiker

    Författare :Annika Norlund Shaswar; Lars-Erik Edlund; Ann-Catrine Edlund; Rita Hvistendahl; Umeå universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Swedish tuition for immigrants; literacy event; literacy practice; New Literacy Studies; sociotextual domain; ethnography; learning; identification; identities; Kurdish; svenska för invandrare; skrifthändelse; skriftpraktik; New Literacy Studies; sociotextuell domän; etnografisk metod; lärande; identifikation; identiteter; kurdiska; Scandinavian Languages; nordiska språk;

    Sammanfattning : This thesis explores the literacy practices in literacy history, in everyday life and in Swedish tuition for immigrants (sfi) of five Kurdish adults. The study analyses connections and dividing lines between literacy practices of the sociotextual domains of everyday life and literacy practices of the sociotextual domain of sfi. LÄS MER

  3. 33. Den frånvarande dialogen : Om en utbildningssatsning inom demensvård

    Författare :Charlotte Prahl; Boel Englund; Gunilla Peterson; Sophiahemmet Högskola; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Educational investment; Learning; Health professionals; Elderly care; Communication; Education; Pedagogik; pedagogik;

    Sammanfattning : Educational investments may serve several purposes. They can be carried out in order to increase the students’ knowledge within a specific discipline, but also to increase the level of knowledge within an organization. LÄS MER

  4. 34. Flerspråkiga barn i förskolan: Villkor för deltagande och lärande

    Författare :Anne Kultti; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Learning in preschool; multilingual learning; participation; interaction; activity; communication; ; zone of proximal development; scaffolding; artefact;

    Sammanfattning : The aim of this research was to study the learning conditions in preschool that support young multilingual children’s language and communicative development, and their participation in activities. A sociocultural theoretical approach provides a means to understand the dynamics of children’s learning and development within a strong theoretical framework. LÄS MER

  5. 35. Blickens ordning : Bildspråk och estetiska lärprocesser som kulturform och kunskapsform

    Författare :Ulla Lind; Gunnar Åsén; Gunilla Dahlberg; Helene Illeris; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; aesthetic learning processes; preschool; Reggio Emilia; school; visual culture; visual communication; discourse analyses; poststructural theory; Subject didactics; Ämnesdidaktik; Pedgogical work; Pedagogiskt arbete; Didactics; didaktik;

    Sammanfattning : The main aim of this thesis is to research and discuss the conditions for visual and aesthetic learning processes as forms of culture and knowledge. Poststructural theories are used and the empirical findings are analyzed in relation to visual cultural studies as well as in relation to dominant orders of seeing and regimes of observation in visual pedagogies. LÄS MER