Sökning: "Gunilla Dahlberg"

Visar resultat 1 - 5 av 14 avhandlingar innehållade orden Gunilla Dahlberg.

  1. 1. Context and the child's orientation to meaning : a study of the child's way of organizing the surrounding world in relation to public, institutionalized socialization

    Författare :Gunilla Dahlberg; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Det våldsamma mötets fenomenologi : - om hot och våld i psykiatrisk vård

    Författare :Gunilla Carlsson; Karin Dahlberg; Per-Olof Sandman; Växjö universitet; []
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; violent encounter; reflective lifeworld research; psychiatric care; ; Caring sciences; Vårdvetenskap;

    Sammanfattning : The present study focuses on the phenomenology of the violent encounter, and is to be understood as the study of the violent encounter as a phenomenon, i.e. as experienced. The overall aim is to elucidate, analyse and describe violent encounters within psychiatric care as experienced by carers and patients. LÄS MER

  3. 3. Kampen om blikket : En longitudinell studie der formidling av kunst til barn og unge danner utgangspunkt for kunstdidaktiske diskursanalyser

    Författare :Venke Aure; Gunnar Åsén; Gunilla Dahlberg; Terje Borgersen; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Art didactics; discourse analysis; epistemology; constructivism; visual culture; method pluralism; Education; Pedagogik; didaktik; Didactics;

    Sammanfattning : Interest in how children and young people encounter art has been the driving force behind this thesis. I have focused on how the target group's meeting with art in art museums, but also schools, can help to develop knowledge and understanding of the dissemination process. LÄS MER

  4. 4. Teknik i skolan : en studie av teknikundervisning för yngre skolbarn

    Författare :Eva Blomdahl; Gunilla Dahlberg; Agneta Linné; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; technology education; classroom practice; primary school; educational content; ethnographic method; Martin Heidegger; John Dewey; frame factors; Education; Pedagogik; didaktik; Didactics;

    Sammanfattning : The main purpose of this study is to find out how technology as a school subject is formed into pedagogical action. Issues addressed are: – How does teaching in the school subject of technology differ in terms of content and process? – How do frame factors influence teaching in technology? As analytic tools, concepts from philosophical thought on technology and education as well as frame factor theory are used to throw light on the way technology education takes shape in the practices of two primary school teachers. LÄS MER

  5. 5. När livet skakas om : patienters och närståendes erfarenheter av hjärtstopp utanför sjukhus

    Författare :Anders Bremer; Karin Dahlberg; Lars Sandman; Gunilla Silfverberg; Växjö universitet; []
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; hjärtstopp; ambulanssjukvård; etik; vårdvetenskap; fenomenologi; livsvärldsforskning; Caring sciences; Vårdvetenskap; Vårdvetenskap; Caring Science;

    Sammanfattning : I Europa vårdar ambulanspersonal årligen cirka 300 000 människor med hjärtstopp. Ungefär en av tio överlever. Tidigare forskning har inte i någon större utsträckning berört hur överlevande patienter och närstående mår efteråt eller vilka etiska aspekter och problem som möter ambulanspersonal i dessa situationer. LÄS MER