Sökning: "social choice theory"

Visar resultat 1 - 5 av 284 avhandlingar innehållade orden social choice theory.

  1. 1. Making their minds up : Students´ choice to study social work in Iraklio, Greece

    Författare :Vasileia Papadaki; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Social service; educational choice; occupational choice; social work students; practice tutorials; habitus; field; gendered habitus; turning points; routines; misrecognition; educational fetishism; Socialt arbete; Social work; Socialt arbete;

    Sammanfattning : The present thesis examines the possible reasons social workers have for entering and eventually graduating from the Social Work Department in Iraklio, Greece. It is a three-phase study, consisting of three distinct but related research parts; each research part is built upon knowledge, issues and questions derived from the preceding part. LÄS MER

  2. 2. Elever möter samhällsfrågor : Didaktiska och bildningsteoretiska perspektiv på samhällsorienterande undervisning om epoktypiska samhällsfrågor

    Författare :Sara Blanck; Martin Stolare; Martin Jakobsson; Jan Löfström; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; social studies; civics; social issues; teaching; subject integration; pupils; didactical choices; curriculum principles; powerful knowledge; specialised knowledge; everyday knowledge; educational theory; Klafki; Bildung; epoch-typical; educational reconstruction; grades 4–6; grades 7–9; compulsory school; interdisciplinary curricula; interdisciplinary teaching; conceptual change; inferences; migration biographies; sustainable development; samhällsorienterande ämnen; Samhällskunskap; undervisning; ämnesintegration; elever; didaktiska val; curriculumprinciper; kraftfull kunskap; specialiserad kunskap; vardaglig kunskap; bildningsteori; Klafki; bildning; epoktypiska samhällsfrågor; didaktisk rekonstruktion; årskurs 4–6; årskurs 7–9; grundskola; ämnesövergripande; ämnessamspel; begreppslig förändring; begreppslig utveckling; inferenser; migrationsbiografier; hållbar utveckling; Pedagogiskt arbete; Educational Work;

    Sammanfattning : Med utgångspunkt i didaktik och bildningsteoretiska perspektiv är syftet med denna avhandling att undersöka och analysera ämnesövergripande undervisning om epoktypiska samhällsfrågor i grundskolan för att utveckla kunskap om undervisningens didaktiska möjligheter och utmaningar.Avhandlingen är en sammanläggning och består av tre ingående texter: en licentiatuppsats om samhällskunskapsämnet i ämnesintegrerad undervisning som genomfördes 2012–2014 samt två artiklar från forskningsprojektet ”Att utveckla undervisning i samhällsfrågor: om didaktiska val i SO-ämnena i grundskolans mellanår 4-6” som genomfördes 2017–2022. LÄS MER

  3. 3. Understanding Individuals' Learning and Decision Processes in a Changing Environment by Using Panel Data

    Författare :Nursitihazlin Ahmad Termida; Yusak Susilo; Joel Franklin; Kiron Chatterjee; KTH; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Behavioural responses; seasons; panel data; travel diary; activity-travel pattern; theory of planned behaviour; space-time constraint; changing environment; tram; Stockholm; Transportvetenskap; Transport Science;

    Sammanfattning : When a new transport service is introduced, people have to learn and familiarize themselves with the new service before they decide to adopt it. These processes are developed over time, thus produce dynamics in individuals’ behavioural responses towards the service. This affects the demand of the new service, thus affect revenues. LÄS MER

  4. 4. Spänningen mellan normalitet och avvikelse : om skolans insatser för elever i behov av särskilt stöd

    Författare :Joakim Isaksson; Rafael Lindqvist; Erik Bergström; Per Koren Solvang; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Pupils with special educational needs; normality and deviance; special education; grounded theory; medical diagnoses; compulsory school; special support measures; Disability research; Handikappsforskning; Children; Barn;

    Sammanfattning : In Sweden, an increasing number of pupils are defined as having some form of difficulties in school. In order to receive special support measures in school, these difficulties must have been subject to a pedagogical examination that state that the pupil is in need of special support measures. LÄS MER

  5. 5. Elevers val av gymnasieskola : En experimentell studie om elevers geografiska, akademiska och sociala preferenser

    Författare :Mikael Thelin; John Östh; Anders Trumberg; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; School choice; rational choice; economic man; stated preferences; experiment; conjoint; Sweden; Halmstad; Social and Economic Geography; Kulturgeografi;

    Sammanfattning : Increased possibilitiesof choosing one’s school of preference hasbeen raised as a key factor in many countries to promote equal opportunitiesand higher quality of education. This has been endorsed by policymakers whoassume that students make well-informed rational choices and that students only stress academic quality whendeciding which school to attend. LÄS MER