Sökning: "grades 7–9"
Hittade 5 avhandlingar innehållade orden grades 7–9.
1. Elever möter samhällsfrågor : Didaktiska och bildningsteoretiska perspektiv på samhällsorienterande undervisning om epoktypiska samhällsfrågor
Sammanfattning : Med utgångspunkt i didaktik och bildningsteoretiska perspektiv är syftet med denna avhandling att undersöka och analysera ämnesövergripande undervisning om epoktypiska samhällsfrågor i grundskolan för att utveckla kunskap om undervisningens didaktiska möjligheter och utmaningar.Avhandlingen är en sammanläggning och består av tre ingående texter: en licentiatuppsats om samhällskunskapsämnet i ämnesintegrerad undervisning som genomfördes 2012–2014 samt två artiklar från forskningsprojektet ”Att utveckla undervisning i samhällsfrågor: om didaktiska val i SO-ämnena i grundskolans mellanår 4-6” som genomfördes 2017–2022. LÄS MER
2. Process intensification in mechanical pulping : Reduced process complexity and improved energy efficiency
Sammanfattning : This work shows that, for newsprint quality grades, the production processes for mechanical pulp can be simplified, and the specific electrical energy demand can be reduced with around 600 kWh/ton (30%). The purpose of the work is to demonstrate how the production cost for mechanical pulps can be decreased through increased energy efficiency and reduced number of unit operations. LÄS MER
3. Programming in grade 7-9 : Action possibilities and constraints from the perspective of mathematics and technology teachers
Sammanfattning : The idea of using programming in fields outside of computer science is not new, but it has received renewed attention with the global trend of integrating programming in school curricula. In the Swedish context, mathematics and technology teachers for grades 7-9 have been significantly affected by the integration of programming. LÄS MER
4. Skolprestationer : Faktorer som är relaterade till studieresultat i grundskolans senare år
Sammanfattning : This compilation dissertation explores school results (or alterably, educational or academic achievement) at the Swedish lower-secondary level (Grades 7–9), particularly Grade 9 and to lesser extent Grade 8, using both aggregated data at the school and municipality level from Swedish National Agency for Education (Skolverket) and similar databases (Sweden Statistics, Kolada), and individual data from Education through follow-up (UGU, utvärdering genom uppföljning), and the Programme for international student assessment, PISA (2018). Data were obtained from the years 2013, 2018, and 2019. LÄS MER
5. Leukaemic relapse after allogeneic haematopoietic stem cell transplantation and the use of the graft-versus-leukaemia effect
Sammanfattning : Survival after allogeneic haematopoietic stem cell transplantation (HSCT) has improved over the last decades due to improvements in immunosuppressive regimens and supportive care. Today the major risk of treatment failure is recurrent leukaemia, a risk which has stayed relatively constant over the years. LÄS MER