Sökning: "everyday knowledge"

Visar resultat 1 - 5 av 733 avhandlingar innehållade orden everyday knowledge.

  1. 1. Everyday Knowledge in Elder Care : An Ethnographic Study of Care Work

    Författare :Ulrika Börjesson; Elisabet Cedersund; Jönköping University; []
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; ethnography; knowledge; care work; elder care;

    Sammanfattning : This dissertation is about how knowledge is constructed in interactions and what knowledge entails in practical social work. It is about how a collective can provide a foundation for the construction and development of knowledge through the interactions contextualized in this study on Swedish elder care, organized by the municipality. LÄS MER

  2. 2. Teknik - genomskinlig eller svart låda? : Att bruka, se och förstå teknik - en fråga om kunskap

    Författare :Jan Sjögren; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Artifacts; assertive knowledge; categories of knowledge; concept of technology; critical knowledge; everyday technology; inimate knowledge; mentality; practical skills; proficiency knowledge; subject of technology; understanding of technology; INTERDISCIPLINARY RESEARCH AREAS; TVÄRVETENSKAPLIGA FORSKNINGSOMRÅDEN;

    Sammanfattning : Human history is to a great extent the history of people's relationship to artifacts and thereby to technology. This study is mainly concerned with the present-day situation of this interaction between people and technology, in a broad sense of the word. LÄS MER

  3. 3. Arbetets geografi : Kunskapsarbetets organisation och utförande i tidrummet

    Författare :Kristina Trygg; Brita Hermelin; Gunnel Forsberg; Bertil Vilhelmson; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; geography of work; knowledge-intensive organizations; knowledge work; everyday life; practice; mobility; social interaction; arbetets geografi; kunskapsintensiva organisationer; kunskapsarbete; vardagsliv; praktik; mobilitet; social interaktion; kulturgeografi; Human Geography;

    Sammanfattning : This is a thesis about knowledge-intensive work and the organizational con-texts of such work. The specific objective is to analyze the geography of work. LÄS MER

  4. 4. Elever möter samhällsfrågor : Didaktiska och bildningsteoretiska perspektiv på samhällsorienterande undervisning om epoktypiska samhällsfrågor

    Författare :Sara Blanck; Martin Stolare; Martin Jakobsson; Jan Löfström; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; social studies; civics; social issues; teaching; subject integration; pupils; didactical choices; curriculum principles; powerful knowledge; specialised knowledge; everyday knowledge; educational theory; Klafki; Bildung; epoch-typical; educational reconstruction; grades 4–6; grades 7–9; compulsory school; interdisciplinary curricula; interdisciplinary teaching; conceptual change; inferences; migration biographies; sustainable development; samhällsorienterande ämnen; Samhällskunskap; undervisning; ämnesintegration; elever; didaktiska val; curriculumprinciper; kraftfull kunskap; specialiserad kunskap; vardaglig kunskap; bildningsteori; Klafki; bildning; epoktypiska samhällsfrågor; didaktisk rekonstruktion; årskurs 4–6; årskurs 7–9; grundskola; ämnesövergripande; ämnessamspel; begreppslig förändring; begreppslig utveckling; inferenser; migrationsbiografier; hållbar utveckling; Pedagogiskt arbete; Educational Work;

    Sammanfattning : Med utgångspunkt i didaktik och bildningsteoretiska perspektiv är syftet med denna avhandling att undersöka och analysera ämnesövergripande undervisning om epoktypiska samhällsfrågor i grundskolan för att utveckla kunskap om undervisningens didaktiska möjligheter och utmaningar.Avhandlingen är en sammanläggning och består av tre ingående texter: en licentiatuppsats om samhällskunskapsämnet i ämnesintegrerad undervisning som genomfördes 2012–2014 samt två artiklar från forskningsprojektet ”Att utveckla undervisning i samhällsfrågor: om didaktiska val i SO-ämnena i grundskolans mellanår 4-6” som genomfördes 2017–2022. LÄS MER

  5. 5. Barns levda medborgarskap : en studie av barns vardagskunskaper om olycksrisker och säkerhet

    Författare :Åsa Olsson; Solveig Hägglund; Karin Bengtsson; Annica Löfdahl; Anne Trine Kjørholt; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Children; Children s citizenship; lived citizenship; child safety; injury risk; safety; everyday knowledge; barn; medborgarskap; barnsäkerhet; levt medborgarskap; olycksrisker; säkerhet; vardagskunskaper; aktionszon; Education; Pedagogik;

    Sammanfattning : Child safety is a well investigated field of research, as is the field of children’s citizenship. This study explores the intersection between these two areas. The aim of the study is to explore children’s lived citizenship from their everyday knowledge about injury risks and safety. LÄS MER