Sökning: "i gustafsson"
Visar resultat 26 - 30 av 385 avhandlingar innehållade orden i gustafsson.
26. Skolans levda rum och lärandets villkor : Meningsskapande i montessoriskolans fysiska miljö
Sammanfattning : This study examines the school’s physical environment as a place of learning, and takes its starting point in the phenomenology movement, inspired both by Merleau-Ponty’s thesis of man’s physical relation to the world and by the existential analysis represented by Heidegger which implies a mutual relationship between man and the world.Such a view rejects a standpoint which describes man as being divided between a material body and a thinking soul. LÄS MER
27. Svenska städer i medeltidens Europa : En komparativ studie av stadsorganisation och politisk kultur
Sammanfattning : How did the Swedish towns compare to the surrounding world during the late Middle Ages concerning town organization and political culture? Previous research has claimed a strong German influence on the Swedish town life, but in this dissertation the Europeanization is being put forward as the explanatory factor for the extensive international similarities that can be identified during the Middle Ages. The towns were part of an international town culture that was highly integrated. LÄS MER
28. Socialt lärande i fritidshemmet : En intervjustudie med fritidshemspersonal och fritidshemsrektorer
Sammanfattning : The overall aim of this thesis is to investigate social learning in the Swedish school-age educare (SAEC), based on the descriptions of the SAEC staff and SAEC principals. The results are based on two sub-studies. Sub-study 1 was conducted with SAEC staff, with a total of 21 persons divided into four groups. LÄS MER
29. Experimenterande dans med förskolans yngsta barn : En studie i och med dans kropp och rörelse i förskolan
Sammanfattning : Den här uppsatsen undersöker experimenterande danspraktiker med ett- och tvååringar i förskolan, praktiskt och teoretiskt, vilket hittills endast studerats i ett fåtal studier och aldrig tidigare i ett empiriskt och praxisnära projekt med förskolans yngsta barn. Syftet är att undersöka hur danspraktiker kan göras möjliga och kommer till uttryck i experimenterande dans tillsammans med de allra yngsta barnen i förskolan när de görs till aktiva deltagare i danshändelsernas processer, utformning och innehåll i förskolan. LÄS MER
30. Synthesis and Structural Characterization of Copper(I) Complexes with Hard Donor Ligands
Sammanfattning : Syntheses and crystal structures of nine new copper(I) complexes and one novel mixed-valence copper(I/II) complex are reported: two homoleptic phenoxides and eight complexes with N-donor ligands. The copper(I) and the copper(I/II) phenoxide complexes have been prepared by reactions between mesitylcopper(I) and 2-allyl-6-methylphenol in toluene. LÄS MER