Avancerad sökning
Visar resultat 21 - 25 av 333 avhandlingar som matchar ovanstående sökkriterier.
21. "Jag har alla åldrar i mig!" : En studie om ålderns betydelser i kulturaktiviteter avsedda för barn, ungdomar och pensionärer
Sammanfattning : This study investigates the production of age in three state-funded intergenerational projects, intended to increase age integration between young and old citizens. The main aim of the study is to contribute to the production of knowledge about age as a social category and power system. LÄS MER
22. Digital studentkultur. Om slutna grupper på Facebook som icke-formell arena i högre utbildning : Digital Student Culture. Closed Facebook Groups as Non-Formal Arenas in Higher Education
Sammanfattning : Sedan Facebook lanserades i Sverige 2006 har plattformen vuxit dramatiskt och utgör numer det dominerande sociala mediet även för svenska studenter. I tidigare forskning har fokus i hög grad riktats mot möjliga pedagogiska vinster med Facebook, eller Facebook som en alternativ lärandearena i högre utbildning. LÄS MER
23. Trainee teacher identities in the discourses of physics teacher education : Going against the flow of university physics
Sammanfattning : This thesis investigates what is involved in being recognized as a legitimate physics teacher-to-be in a Swedish physics teacher programme. Drawing on in-depth, qualitative interviews with 17 physics teacher educators and 17 trainee physics teachers, this thesis sees learning to become a physics teacher as a process of performing professional identities. LÄS MER
24. Handlingar i matematikklassrummet : En studie av undervisningsverksamheter på lågstadiet då räknemetoder för addition och subtraktion är i fokus
Sammanfattning : Syftet med avhandlingen är att beskriva, analysera och förstå matematikundervisning på lågstadiet. Mer precist är syftet att undersöka vad denna undervisning ger elever i några klassrum möjlighet att lära då undervisningsinnehållet är skriftliga räknemetoder för addition och ubtraktion. LÄS MER
25. School journeys : ideas and practices of new education in Portugal (1890-1960)
Sammanfattning : In this dissertation I examine school journeys in secondary education in Portugal between 1890 and 1960, focusing on State regulation, educational ideas and school practice. By bringing together the various parts of a broader discourse on a way of thinking and making schooling, I look at how this active method was regulated, argued and reportedly undertaken with a twofold aim: to expand the knowledge on the history of school journeys, and to contribute to the research on the ideas and practices of educational modernity. LÄS MER