Sökning: "Digital Culture"

Visar resultat 1 - 5 av 199 avhandlingar innehållade orden Digital Culture.

  1. 1. Digitala distinktioner : Klass och kontinuitet i unga mäns vardagliga mediepraktiker

    Författare :Martin Danielsson; Ingegerd Rydin; Ebba Sundin; André Jansson; Högskolan i Halmstad; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; social class; youth culture; young men; media practices; digital media; everyday life; audience; Bourdieu; habitus; cultural capital; taste; lifestyle; social klass; ungdomskultur; unga män; mediepraktiker; digitala medier; vardagsliv; publik; Bourdieu; habitus; kulturellt kapital; smak; livsstil;

    Sammanfattning : This dissertation explores how social class matters in young men’s everyday relationship to digital media. The aim is to contribute to the existing knowledge about how young people incorporate digital media in their everyday lives by focusing on the structural premises of this process. LÄS MER

  2. 2. Desire Lines : Towards a Queer Digital Media Phenomenology

    Författare :Matilda Tudor; Stina Bengtsson; Sharif Mowlabocus; Södertörns högskola; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; digital media; queer; Russia; phenomenology; space; time; mobility; visibility; embodiment; discontinuity; Hornet; Growlr; VKontakte; Mamba; digitalt mediebruk; queer; Ryssland; fenomenologi; tid och rum; mobilitet; synlighet; kroppslighet; diskontinuitet; Hornet; Growlr; Vkontakte; Mamba; Kritisk kulturteori; Critical and Cultural Theory; Östersjö- och Östeuropaforskning; Baltic and East European studies;

    Sammanfattning : This dissertation explores ways in which “queer digital media use” co-produces senses of space, time, and queer being in contemporary Russia. Considering the particular implications of (in)visibility for queer living, and the importance of compartmentalizing conflicting spheres, the study provides a grounded account of queer life lived with and through digital media in a context currently characterized by “anti-gay” sentiments. LÄS MER

  3. 3. Digitala speglar : föreställningar om lärarrollen och kön i lärarstudenters bilder

    Författare :Eva Skåreus; Åsa Bergenheim; Anders Marner; Liv Merete Nielsen; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; digital art; teacher education; art teacher; feminism; image; self reflection; picture analysis; representation; digitala bilder; lärarutbildning; bildlärare; feministisk teori; självreflektion; bildanalys; representation; Aesthetic subjects; Estetiska ämnen; pedagogiskt arbete; educational work;

    Sammanfattning : Syftet med avhandlingen är att undersöka visualiserade föreställningar om bildläraryrket vid Lärarutbildningen genom att analysera hur bildlärarstudenter i digital bild gestaltar sig som lärare, samt betydelser av kön i dessa bilder. Bilderna har analyserats diskursivt för att söka svar på frågorna: Vad är det i lärarrollen som kommer till uttryck i dessa bilder? Vilka betydelser av kön visualiseras? Vilka visuella grepp har bildmakarna använt? Hur kan man förstå de val studenterna gjort? Det empiriska materialet består av femtionio bilder, gjorda av fyrtiofem kvinnor och fjorton män. LÄS MER

  4. 4. Play, Culture and Learning : Studies of Second-Language and Conceptual Development in Swedish Preschools

    Författare :Robin Samuelsson; Per Ledin; Stina Hållsten; Karin Aronsson; Södertörns högskola; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; early childhood education; ECEC; preschool; play; affordances; embodiment; multimodal; interaction; second-language development; conceptual development; culture; cultural affordances; digital tools; artefacts; perception; förskola; förskolepedagogik; didaktik; förskola; lek; affordanser; kroppslighet; multimodalitet; interaktion; andraspråksutveckling; begreppsutveckling; kultur; kulturella affordanser; digitala redskap; artefakter; perception; Utbildningsvetenskapliga studier; Studies in the Educational Sciences;

    Sammanfattning : This dissertation studies how second-language and conceptual development emerge through interactions in Swedish preschool environments. It studies how types of interaction, such as play, can scaffold children toward such developments. LÄS MER

  5. 5. Co-preaching : The Practice of Preaching in Digital Culture and Spaces

    Författare :Frida Mannerfelt; Sune Fahlgren; Theo Pleizier; Avdelningen för religionsvetenskap och teologi Enskilda Högskolan Stockholm; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; digital homiletics; online preaching; the practice of preaching; digital culture; the preaching event; Practical Theology including Religious Behavioural Sciences; Praktisk teologi med religionsbeteendevetenskap;

    Sammanfattning : The purposes of this article-based thesis are to explore and understand preaching as a practice in general,and the practice of preaching in digital culture and spaces in particular. Informed by the practicetheory of Theodore Schatzki, it presents the results of a cross-case analysis of four di!erent case studiesof the practice of preaching in digital culture and spaces in Swedish protestant churches. LÄS MER