Sökning: "it i Förskolan"

Visar resultat 11 - 15 av 73 avhandlingar innehållade orden it i Förskolan.

  1. 11. Barns kamratrelationer i förskolan : Samhörighet tillhörighet vänskap utanförskap

    Författare :Fanny Jonsdottir; Malmö högskola; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; erkännande; barn; exkludering; förskola; förskolebarn; inkludering; kamrat; kamratskap; moralfilosofi; moralisk kränkning; samhörighet; social arena; tillhörighet; vänner; vänskap;

    Sammanfattning : Studien är en kartläggning av 353 barns sociala relationer i förskolan med fokus på deras kamrat- och vänskapsrelationer. Studien handlar också om pedagogers uppfattningar om barnens sociala egenskaper och färdigheter. LÄS MER

  2. 12. Barns inflytande i förskolan : problem eller möjlighet för de vuxna?

    Författare :Elisabeth Arnér; Sangeeta Bagga Gupta; Birgitta Odelfors; Örebro universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Pedagogik; Education;

    Sammanfattning : The aim of this study is to investigate and describe how, through development work in the form of an in-service training programme, preschool teachers were able to change their approach to initiatives and active participation on the part of the children, with the emphasis on a change from a negative to an affirmative approach. The study also seeks to highlight the consequences of the described change for the active participation of the children. LÄS MER

  3. 13. Musicking : Kreativ improvisation i förskolan

    Författare :Maria Wassrin; Karin Aronsson; Ketil Thorgersen; Johan Söderman; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Musicking; participation; interaction; multimodality; creative improvisation; semiotic resources; Musicking; participation; interaktion; multimodalitet; kreativ improvisation; semiotiska resurser; Child and Youth Science; barn- och ungdomsvetenskap;

    Sammanfattning : This thesis draws on a video ethnography of music activities in a preschool setting in Sweden. It focuses on the participants’ co-construction of music activities and on their use of semiotic and material resources to constitute and sustain these activities. LÄS MER

  4. 14. Barns gemenskap i förskolan

    Författare :Pia-Maria Ivarsson; Sverker Lindblad; Gunilla Roos; Jan-Erik Johansson; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Education; Pedagogik; Education; Pedagogik;

    Sammanfattning : This study is about children’s communities. It is also about children’s everyday interaction in a pre-school setting and how they utilise interactional and institutional resources to construct peer communities and to group themselves within them. LÄS MER

  5. 15. Grunden läggs i förskolan : Förskolepedagogers tankar om utveckling, lärande och dokumentation

    Författare :Katarina Emmoth; Monika Vinterek; Kenneth Ekström; Tomas Saar; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; pre-school; development; teaching; documentation; language; communication; mathematics; förskola; utveckling; lärande; dokumentation; språk; kommunikation; matematik; pedagogiskt arbete; educational work;

    Sammanfattning : This study investigates the views of pre-school pedagogues towards child development and learning, especially their thoughts on children’s development and experience of learning language, communication and mathematics. Furthermore, the study also examines what pedagogues think about documenting and analyzing children’s development and learning. LÄS MER