Sökning: "Formative assessment"
Visar resultat 11 - 15 av 52 avhandlingar innehållade orden Formative assessment.
11. Formative assessment and problem solving in mathematics
Sammanfattning : In this thesis, the focus is on how reasoning in problem solving can be supported and which factors are associated with this support. In four studies, I investigated four aspects which address the overarching aim of the thesis. LÄS MER
12. The Inefficient Loneliness : A Descriptive Study about the Complexity of Assessment for Learning in Primary Technology Education
Sammanfattning : This thesis provides findings from a qualitative study that explores the assessment process undertaken by teachers in Swedish primary technology education. The thesis aims to contribute to a deeper understanding of how teachers assess in technology education. LÄS MER
13. Development of competence in biochemical experimental work : Assessment of complex learning at university level
Sammanfattning : Biochemistry is part of life science: a fast developing multidisciplinary area. The overall aims of this thesis and the work underlying it were to find ways in which to develop competence in biochemistry at university level and to assess complex learning. A particular interest was the development of experimental work as a means to promote learning. LÄS MER
14. Framåtsyftande bedömning i tidig läsundervisning : Teori och praktik
Sammanfattning : Syfte är att bidra med kunskap om hur framåtsyftande bedömning kan användas och används av lärare som underlag för pedagogiska åtgärder i tidig läsundervisning. I avhandlingen har jag ett pragmatiskt förhållningssätt till både teorier och metoder. Avhandlingen bygger på fyra artiklar. LÄS MER
15. Educative assessment for/of teacher competency. A study of assessment and learning in the "Interactive examination" for student teachers
Sammanfattning : Syftet med den här avhandlingen är att studera några av de problem som är förknippade med implementering av så kallad autentisk bedömning i lärarutbildningen. I den första delen av avhandlingen undersöks, genom en litteraturöversikt, huruvida användningen av bedömningsmatriser kan fungera som ett stöd för ökad tillförlitlighet och trovärdighet vid bedömning av komplexa kompetenser, samtidigt som matriserna även stöttar studenternas lärande. LÄS MER