Sökning: "Linda Fälth"
Hittade 5 avhandlingar innehållade orden Linda Fälth.
1. The use of interventions for promoting reading development among struggling readers
Sammanfattning : A challenge for both researchers and practising teachers is to develop, disseminate and implement methods to help all students acquire good reading skills. One way to do this is to conduct intervention studies. LÄS MER
2. Framåtsyftande bedömning i tidig läsundervisning : Teori och praktik
Sammanfattning : Syfte är att bidra med kunskap om hur framåtsyftande bedömning kan användas och används av lärare som underlag för pedagogiska åtgärder i tidig läsundervisning. I avhandlingen har jag ett pragmatiskt förhållningssätt till både teorier och metoder. Avhandlingen bygger på fyra artiklar. LÄS MER
3. Att främja läsutveckling i svenska som andraspråk : undervisning och tidiga insatser
Sammanfattning : According to The Simple View of Reading, both decoding and linguistic comprehension processes are needed for reading comprehension for L1 as well as L2 students. Previous research has shown that early support is important for students who struggle with reading. LÄS MER
4. Specialpedagogik i Fritidshemmet : Från samlat forskningsläge till pedagogisk praktik
Sammanfattning : This thesis aims to contribute to research and practice with knowledge aboutspecial education in the activities of School-age Educare. Questions that seekanswers are how special education can be expressed in the activities of theSchool-age Educare and how Special education can be a resource at the SchoolageEducare and supplement the School-age Educare´s pedagogy. LÄS MER
5. Response to Intervention - en specialdidaktisk modell för att förebygga lässvårigheter : Från samlat forskningsläge till tillämpning i svensk skolkontext
Sammanfattning : The Response to Intervention model originated in the United States. The model aims to prevent learning difficulties through early identification and thus early intervention. The goal is that no student should fall behind “No child left behind”. LÄS MER